Avatar billede klauspind Nybegynder
31. oktober 2005 - 19:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ubuden gæst på netværk

Når jeg sidder hjemme på mit værelse popper der nogle gange et trådløst netværk op. Det er computer-til-computer-netværk. Men der er ikke andre computere herhjemme. Hvordan finder jeg ud af hvem det er eller hvor det kommer fra.

mvh Asbjørn
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. oktober 2005 - 19:27 #1
Det er meget vandskeligt, når det er en computer, her skal du "pegle" ham mens han forsøger at forbinde sig til din maskine. Du kan kikke på programmerne Kismet til linux og net stumbler, der kan arbejde sammen med GPS og andet til stedbestemmelse af trådløse stationer.

Det er lettere at lokalicere accesspoints og routere, da de (hvis de ikke er konfiguret til ikke at gøre det) sender hele tiden
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. oktober 2005 - 19:47 #2
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. oktober 2005 - 21:08 #3
Avatar billede klauspind Nybegynder
01. november 2005 - 12:24 #4
hvad mener du? Jeg fik nogle råd... og brugte dem nogle gange..
Men de har ikke altid været den srote hjælp.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
01. november 2005 - 15:59 #5
... du har jo stort set slet ikke vendt tilbage til
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=klauspind&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp
for at fortælle om kommentar/svar ka' bruges til noget. Hvordan tror du at det bliver opfattet af brugerene ?

Vejledning -> http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar

En del eksperter her på Eksperten.dk undertrykker (kommentar/besvare ikke) personer med for mange hænger spørgsmål - som her...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. november 2005 - 14:46 #6
(Hvad endte denne tråd med?)
Og de andre ?
Avatar billede devilinheaven Nybegynder
11. november 2005 - 20:06 #7
du skal da bare sætte en netværksnøgle på dit netværk.... så kan han ikke komme ind... kun hvis han kan knække koden...Eller skift til "Trådnet" det er mere sikkert og også hurtigere