Avatar billede intel4ever Nybegynder
31. oktober 2005 - 18:20 Der er 4 kommentarer

Bind problemer med Active Directory

jeg jeg har nogle problemer med at få AD til at fungere sammen med en Bind DNS server.

hvad kræves der opsat for at disse systemer kan fungere sammen?

jeg får først en fejl nå jeg prøver at tilmelde en klient til domainet.

fejen lyder følgende:

The following error occurred when DNS was queried for the service location (SRV) resource record used to locate a domain controller for domain h2.unix-lab.dk:

The error was: "DNS name does not exist."
(error code 0x0000232B RCODE_NAME_ERROR)

The query was for the SRV record for _ldap._tcp.dc._msdcs.h2.unix-lab.dk

Common causes of this error include the following:

- The DNS SRV record is not registered in DNS.

- One or more of the following zones do not include delegation to its child zone:

h2.unix-lab.dk
unix-lab.dk
dk
. (the root zone)

For information about correcting this problem, click Help.
Avatar billede intel4ever Nybegynder
31. oktober 2005 - 18:21 #1
Bind fungere fint på localnettet derudover...
Avatar billede lap Nybegynder
31. oktober 2005 - 21:06 #2
har du checket på bind, at du har fået replikeret _msdcs records over på bind-serveren?
Avatar billede intel4ever Nybegynder
01. november 2005 - 08:52 #3
lap, ja jeg fik det til at køre 2 min efter jeg oprettede dette indlæg. jeg tilføjede en SRV record og klienterne fungere nu med Domain Controleren(AD)

Et andet problem jeg nu er stødt ind i er at dhcp serveren på Windows serveren ikke kan opdatere Bindserveren. dette resultere i at klienterne ikke bliver oprettet i DNS'en (altså ddns) har du nogen gode forslag til at løse dette.
Avatar billede lap Nybegynder
01. november 2005 - 16:35 #4
ja, du skal lade bind acceptere opdateringer fra din windows hosts. Jeg har skrevet om det i en anden tråd - se http://www.eksperten.dk/spm/650126

allow-update { <ip på windows server>; };

i både forward og reverse zone