Avatar billede ossi Nybegynder
20. april 2001 - 12:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

MIDI

Hej alle sammen,

er der nogle der kender et sted hvor jeg kan download et program (helst freeware) som kan indælse en MIDI fil og så generer noder ud fra det som man så kan udskrive!

Nogle der kender et sådan program?
Andre der kender et program der kan indlæse en *.wav/*.mp3 og lave det om til MIDI?

-- Ossi --
Avatar billede Gnefner Novice
20. april 2001 - 12:46 #1
NEJ det gør jeg ikke!!!!
Avatar billede msmows Nybegynder
20. april 2001 - 12:48 #2
Avatar billede nomiz Nybegynder
20. april 2001 - 12:52 #3
den med wav/mp til midi bliver svær!
Avatar billede rali Praktikant
20. april 2001 - 12:53 #4
Programmet Musicator kan du gøre det med, men jeg du kan ikke få det gratis!
Avatar billede ossi Nybegynder
20. april 2001 - 12:57 #5
Til msmows: Programmet kan ikke indlæse en midi fil!
Avatar billede ossi Nybegynder
20. april 2001 - 13:01 #6
Jeg sidder nu og downloader Musicator. Jeg fandt faktisk et program til Wav > Midi men det virkede sgu ikke så godt :=)
Avatar billede ossi Nybegynder
20. april 2001 - 13:07 #7
Det virkede faktisk heller ikke så godt :o( Det kunne godt indlæse filen men den skrev sg* ikke rigtige noder... Jeg havde engang et program der hed MIDI Studio - Jeg kan godt finde et program på nettet med det navn men det er ikke det... Kan i stadig ikke hjælpe?

-- Ossi --
Avatar billede lhawk Nybegynder
20. april 2001 - 13:16 #8
Du kan downloade en demo af Cakewalk her : http://www.cakewalk.com/download/
Er det Musicator du mener der ikke kan skrive \"rigtige noder\".? Selvfølgelig kan det det.!
Avatar billede msmows Nybegynder
20. april 2001 - 13:51 #9
SÅ skal du have storebroderen, den er dyr, find noget anden.
MIDI Studio, det findes desværre ikke mere, var rigtig godt.
Prøv at se på denne site:
http://www.hitsquad.com/smm/win95/MIDI_SEQUENCERS/
Avatar billede msmows Nybegynder
20. april 2001 - 14:10 #10
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
24. april 2001 - 12:30 #11
Jeg kender mange mange programmer til det (spiller selv), men jeg tvivler på at du kan få noget seriøst gratis.

Hvad jeg vil sige er. Man KAN ikke konvertere MP3 eller wav til MIDI da MP3 og wav er lydformat og midi er instruktioner hvis du forstår...

Midi består af kanaler som bliver læst som et format der skal understøttes. WAV og MP3 er en bunke data. Man kan højst analysere det manuelt.