Avatar billede darth-domino Nybegynder
31. oktober 2005 - 11:22 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skriv til Excel fil?

Kan jeg hvis jeg har en asp.net side + et excel regneark, skrive til excel arket fra enkelte textboxe på asp.net siden, og evt hive noget ind igen fra andre celler i excel arket??
Avatar billede dotnet_cowboy Nybegynder
31. oktober 2005 - 11:26 #1
hey...

ja da. Det kan du da.

du skal først og fremmest oprette en odbc forbindelse (kan ikke huske om man kan bruge oledb interfacet) til dit excel regneark.

Ligesom du opretter en forbindelse til en access dba.

Der efter kan du med sql statements fange de data du efterspørger i en pågældende celle.

Mvh

DC

:-)
Avatar billede dotnet_cowboy Nybegynder
31. oktober 2005 - 11:42 #2
btw...

Du kan lave et business objekt, hvor i du modellere dit excel regneark.
Det kan du så efterfølgende, smide i en collection klasse som du kan sortere og løbe igennem, manipulere etc.

Men med dine business entity properties, kan du binde til dine textboxes.

Der er mange muligheder domino.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
31. oktober 2005 - 11:48 #3
Kan jeg gøre det med Webmatrix.....
Avatar billede darth-domino Nybegynder
31. oktober 2005 - 11:51 #4
Rolig nu Cowboy.... hold lige hesten an lidt!

Hvor kan jeg lærer lidt om det så jeg kan få mig en lille test siden hvor jeg kan prøve det lidt af..??
Avatar billede dotnet_cowboy Nybegynder
31. oktober 2005 - 12:04 #5
hmmmmm webmatrix, ja det vil jeg da mene.

bruger det ikke rigtig selv. Bruger VS.NET.

hehe... oki doki. hvis du spørger til business entity klasser etc. hhmmmm, så nej jeg kender ikke lige til steder på nettet hvor der er noget om det, ud over msdn.com.

bøger og artikler!

:-)

har du ikke Visual Studio .NET på jobbet?

vil du ikke have en hånd til dit mcau projekt på et tidspunkt?

mvh

Lucien / DC
Avatar billede darth-domino Nybegynder
31. oktober 2005 - 12:07 #6
Cowboy: Jaaaa... jeg kunne forstå at du er dybt imponeret over mit "lille" Excel program...

Det er det på Hovedarket som skal overføres til en ASP.NET form, hvor man kan vælg, fravælge osv.... og alle de andre ark der skal vises til print...

Jeg ved ikke om du kan se en sammenhæng i MCAU?
Avatar billede dotnet_cowboy Nybegynder
31. oktober 2005 - 13:29 #7
yeps... det er et nice program

det ville nok være på sin plads med en guided tour
af en prof som dig, for at få vidst alle funktionerne.

Men jeg kan da se en lille sammenhæng jo.
Avatar billede darth-domino Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:23 #8
HA HA HA..... prof?

Nej det er sgu det sørste amatør program der er menneskabt til dags dato!

Men ja... det kan godt være en god idé at jeg lige giver dig en guided tour en dag...
Avatar billede dotnet_cowboy Nybegynder
31. oktober 2005 - 14:26 #9
HA HA HA HA HA ´

Det sørste amatør program der er menneskabt til dags dato

:-)

coolness
Avatar billede darth-domino Nybegynder
07. november 2005 - 14:08 #10
Lukker og slukker....