Avatar billede denras Nybegynder
31. oktober 2005 - 09:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Stabilt system?

Hej.

Jeg har samlet følgene maskine.

Mobo: MSI K8T neo 2 F

Ram:  GeIL Value Dual Channel Kit 2 x 512 MB (1024 MB)/DUAL RAM/DDR SDRAM/PC3200CL2.5/400 MHz/Bit5 ns

CPU: AMD Athlon64, 3000+, S939, Bulk, BW

Primær HDD: Seagate 7200.7 120GB, 8MB, ATA

Sekund. HDD: Seagate 7200.7 160GB, 8MB, ATA

PSU: Chill Innovation CP-520A2, 520W, ATX2.2

Køling: Zalman CNPS7700-CU Multi Køler

DVD drev: LiteOn SHW-1635S-01C, DVD±RW

Efter at have samlet det til en enhed, kom det gyldne øjeblik hvor maskinen så skulle tændes. Men uden held.
Lysdioderne viste en kode der betyder: Bad chipset initialization.
Jeg søgte på google uden held, og flyttede på ram uden held.
Det eneste jeg opnåede ved det, var at nu ville min køler køre, men ikke starte.
Jeg flyttede på jumperen i budkortet, så den nu står på clear data, samtidigt med at jeg har placeret ramblokkende i slot 1&2 (de grønne).
Iflg. MSI skal de placeres i 1&3 eller 2&4. Men nej, åbenbart ikke i mit tilfælde.
Nu virker den så. (Men kun efter jeg afmonterede batteriet fra mobo, og afladede det!)

Nå men nu kører maskinen, og jeg har ikke oplevet probs, før jeg så indstallerer UnrealTurnament 2003.
Jeg kører WinXPpro, og nu oplever jeg så at maskinen simpelthen fryser, og derefter lader være med at sende signal til skærmen.
Så kan jeg selv slukke svinet og genstarte manuelt.
Det sker hver gang at spillet skal til at starte.
Men som yderligere bonus, oplever jeg nu at maskinen kan fryse ved en simpel copy/paste i word.

Hvad f..... ka der være galt.

(Tak for tolmodigheden til de af Jer der vil læse mig lange indlæg og give Jer tid til at svare :)
Avatar billede hcma Novice
31. oktober 2005 - 09:37 #1
denras >>  tror det er bedst hvis du retter spørgsmålet i en anden kategori.
Denne her er forbeholdt fejl vedr. Eksperten.dk
Prøv at oprette den i WindowsXP kategorien.
For at lukke her skal du selv lægge et svar og så efterfølgende acceptere det.
Avatar billede hcma Novice
31. oktober 2005 - 09:38 #2
glemte lige:  Velkommen til Eksperten.dk
Du bør læse denne vejledning om Eksperten.dk: http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede denras Nybegynder
31. oktober 2005 - 10:47 #3
Jamen så afslutter jeg
Avatar billede denras Nybegynder
31. oktober 2005 - 11:07 #4
Prøver lige igen
Avatar billede hcma Novice
31. oktober 2005 - 11:10 #5
denras >>  for at afslutte er skalæ du lige hoppe ned til venstre, marker dit navn og tryk så på accepter