Avatar billede rene-rene Nybegynder
30. oktober 2005 - 19:10 Der er 4 kommentarer

Kan ikke connecte til exchange server

Hejsa!
Jeg har et lille problem med at komme i kontakt med en exchange server.

Hvordan skal jeg indstille sygate personal firewall, for at kunne hente post fra en exchange server, lige nu skal jeg give fuld adgang for at hente og sende post.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
30. oktober 2005 - 20:56 #1
Du skal ind og lave en "advanced rule" http://bellsouthpwp.net/i/k/ikpe/SygateAdvancedRules.html
Avatar billede rene-rene Nybegynder
31. oktober 2005 - 23:03 #2
ja så langt så godt, men hvad skal der stå i den, den i dit link er en block all.
jeg skulle jo gerne have hentet post på serveren uden at skulle slå firewallen fra hver gang :-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
01. november 2005 - 15:49 #3
Jeg kunne forestille mig, at dette måske kan virke:

Du skal selvfølgelig lave en allow rule.

Hosts: Der skal du finde ipadresse, macadresse (fysisk adresse), og subnet mask (undernetmaske) på serveren. Gå i Start/kør, og skriv  cmd  I DOS vinduet skriver du  ipconfig /all  og taster <enter> Så kommer oplysningerne frem.

Ports and protocols: Hmm, der er jeg ikke sikker, men jeg tror ICMP vil gøre tricket, ellers må du forsøge dig frem.

Applications: Der burde det gøre tricket, at du vælger dit mailprogram.

De advanced rules er ikke altid så nemme at få til at virke. Du skal måske eksperimentere lidt med. Håber det virker.
Avatar billede rene-rene Nybegynder
22. juni 2006 - 08:44 #4
jeg har fundet svaret på problemet, det er min ISP, der har været så venlig at stille en firewall op, som de ikke kan/vil finde ud af at konfigurer :-)
De mener jeg bare skal købe en IP-adresse af dem for at omgå problemet