Avatar billede need-help-2 Nybegynder
30. oktober 2005 - 11:24 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Access Point eller Router

Hej Eksperter

Jeg står og skal investere i et trådløst netværk til min internetforbindelse fra Webspeed. Jeg er ikke klar over om jeg skal købe et access point eller en router for at få det til at fungere og hvad forskellen i det hele taget er. Jeg har hørt, at jeg skal købe et stykke hardware, som indeholder access point, router og switch i et for at få maksimalt fleksibilitet og muligheden for at tilslutte ikke-trådløse dele til netværket. Kan nogle hjælpe mig og eventuelt anbefale et stykke hardware?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. oktober 2005 - 13:32 #1
Du skal købe linksys wrt54g - de fleste herinde bruger den.

+ Bygger på cisco software (prof systemer).
+ Er linux, det vil sige der findes mange forskellige specielt udviklede firmwares
+ Kan tilslutts Accespoint til udvidelse af dækningsområdet.
+ Har alle de features du nævner.

Koster ca. 500 kr
Avatar billede plx Nybegynder
30. oktober 2005 - 14:38 #2
Til første halvamatoer først punkt: det skal nok tages med et gran salt. De benytter Ciscos varemærke, men firmwaren i Linksys har ikke meget tilfælles med den som findes i Cisco's produkter
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
30. oktober 2005 - 15:03 #3
Godt ord igen -> det er dog samme firma :-)
Avatar billede michael_mortensen Nybegynder
30. oktober 2005 - 21:57 #4
WRTG54G kan varmt anbefales herfra, inbygget DHCP server/router, og lækkert interface, typisk 4 ports switch for mulighed af tilslutning af ikke-wireless produkter.

WAP54G ville også sagtens kunne klare opgaven for dig..
Dog uden switch..

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18513
Avatar billede need-help-2 Nybegynder
06. november 2005 - 13:24 #5
Har nogle erfaringer med D-Link?
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
06. november 2005 - 13:25 #6
nope