Avatar billede yojegergangsta Nybegynder
30. oktober 2005 - 08:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Simpelgør browser

Jeg udlover 50 point til personen der laver http://www.kevinroth.com/rte/demo.htm så simpel som mulig.

Så få filer som muligt, så kort javascript kode som muligt.

"Style", "Justify full", "Insert table", "Insert link" og "Add image" skal alle væk. Og så skal alle koderne være valid xhtml.

<font size="7"> = <span style="font-size: 7pt;"> o.s.v.
Avatar billede yojegergangsta Nybegynder
30. oktober 2005 - 09:12 #1
Simpelgør browser = Simpelgør editor :D
Avatar billede olebole Juniormester
31. oktober 2005 - 03:37 #2
<ole>

Hvis den også skal kunne fungere i et XHTML dokument, bliver det zq svært. Der skal du jo scripte helt anderledes end under HTML - og en masse af de features og metoder, man normalt bruger i en online-editor kan slet ikke anvendes under XHTML.

Men hvorfor overhovedet bekymre sig om en standard, der er ubrugelig på WWW? IE6 understøtter således ikke XHTML - og ikke engang IE7 kommer til det.

Derudover er der stort set ingen webkodere, der kan skrive XHTML - eller bare ved, hvad det er. 99.9% af alle XHTML-dokumenter på WWW parses i hvertfald som dårlig, fejlfyldt HTML i alle browsere.
Bedre bliver det naturligvis ikke, at der stort set ikke er en eneste tutorial på WWW, der lærer folk at skrive/bruge XHTML, så det faktisk virker ... formodentlig fordi 'forfatterne' ikke selv har skygge af viden om teknologien og aldrig har skrevet et fungerende XHTML-dokument  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2005 - 09:31 #3
- kom du videre med projektet?
Avatar billede olebole Juniormester
05. november 2005 - 11:24 #4
... mon ikke det i det mindste var en idé at lukke spm'et?  :)
Avatar billede yojegergangsta Nybegynder
07. november 2005 - 06:50 #5
Hej igen. Havde ikke fulgt med i spørgsmålet. Det må du undskylde.

Jeg ønsker blot en færdiggjort editor, der skriver så valid html som muligt :D
Avatar billede yojegergangsta Nybegynder
09. november 2005 - 12:04 #6
lukker