Avatar billede fru_t Nybegynder
27. oktober 2005 - 21:13 Der er 7 kommentarer

Loade php i flash - med scripts

Hej.

Jeg har en flash-fil som skal loade en php fil ind i et dynamisk tekst-felt. Php-filen indeholder blandt andet en variabel som henter en ny tekst hver dag og et datoscript.

Nu har jeg her på eksperten læst mig frem til, at flash ikke kan finde ud af at vise php-scripts. Er det rigtigt?

Og hvis ikke det er rigtigt, hvordan får jeg så vist min php-fil i flash. (Her søger jeg action-script).

Fru_t
Avatar billede rohaje Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:50 #1
har du en url til php'en?
Avatar billede fru_t Nybegynder
29. oktober 2005 - 08:30 #2
Ja, det har jeg. http://jesusnet.dk/andagtsrum/dagensandagt.php. Sig endelig til hvis du har brug for mere for at hjælpe.

/Fru_t
Avatar billede fru_t Nybegynder
15. november 2005 - 13:36 #3
Hej Rohaje.

Hvor blev du af? Ved du, om det kan lade sig gøre eller ej? Og skrev jeg mon ikke det, du bad mig om? Jeg forhøjer gerne pointscoren, hvis der er for få point at hente ...

/fru_t
Avatar billede rohaje Nybegynder
22. november 2005 - 01:07 #4
undskyld,, den er holdt op med at maile til mig når der kommer nye indslag..

flash kan ikke vise dit script,, men du kan lave et php-script der echo'er indholdet tilbage til flash..

det er vigtigt at encoding er sat til utf-8

lille eks:
var my_lv=new LoadVars();
my_lv.onLoad=function(ok){
    if(ok){
        trace(unescape(this));
    }
my_lv.load("http://jesusnet.dk/andagtsrum/dagensandagt.php");

du kan returnere det som variabler tilbage til LoadVars'en,, hvis du echo'er
f.eks
titel=blblblb&body=blabalbla
-- og så i ovenstående hente dem igen som
my_lv.onLoad=function(ok){
    if(ok){
        trace(this.titel+newline+this.body)
    }

mvh
Robert
Avatar billede fru_t Nybegynder
23. november 2005 - 16:40 #5
Hej Robert

Tak for din kommentar. Jeg har måske ikke fortalt, hvor dum jeg egentlig er til de her scripts ...

Jeg er ret dum. Jeg ved for eksempel ikke hvad "echo" betyder. Og jeg forstår ikke helt, hvad det betyder med utf-8.

Derfor: Kan jeg mon få dig til at skrive et script præcist, som det skal være? Eller er det alt for meget forlangt?

Point skal du nok få uanset. Og flere til, hvis det hjælper :-)

/fru_t
Avatar billede rohaje Nybegynder
23. november 2005 - 19:59 #6
Jeg er ikke den store php-haj, det må du spørge om i php- kategorien..
- men du skal have lavet det php-script så det kan sende indholdet tilbage til flash'en..
lad os sige f.eks. sige du har to ting du vil have tilbage, en overskrift og en bodytekst..

php'en http://www.urltilphp.php :
<?
// noget script der henter og setter vars $overskrift og $bodytekst

echo ("overskrift=" . $overskrift);
echo ("&bodytekst=" . $bodytekst);
?>

det vil du kunne hente fra flash med:

    var my_lv = new LoadVars();
    my_lv.onLoad = function(ok) {
        if (ok) {
            overskrift_txt.htmlText = this.overskrift;
            bodytekst_txt.htmlText = this.bodytext;
        }else{
            overskrift_txt.htmlText ="<b>ERROR</b>"
            bodytekst_txt.htmlText ="der skete en fejl:<br>kunne ikke loade dagens tekst";
        }

    };
    my_lv.load("http://www.urltilphp.php");
Avatar billede fru_t Nybegynder
05. december 2005 - 11:21 #7
Hej rohaje.

Jeg tror desværre ikke, det løser mit problem, men da du jo allerede har svart på mit spørgsmål - om man kan loade php i flash, så får du naturligvis point, når du skriver et svar.

Grunden til, at jeg ville loade php i flash, var, at der allerede var lavet et (eller flere) actionscripts, der dels loadede en ny tekst ind hver dag fra diverse tekst-filer, og dels ændrede datoen hver dag, så den altid stod til dags dato.

Men måske er det en bedre idé helt at droppe php-filen, når dette actionscript alligevel ikke kan bruges. Så mit næste spørgsmål er derfor: Kan man lave en dato-funktion i flash, så den altid viser dags dato - og hvordan?
Og kan man lave et script i flash, der hver dag loader en ny tekst ind i flash? - og hvordan.

Det er jo nok det mest korrekte at oprette dette i et nyt spørgsmål, så det vil jeg gøre lige om et øjeblik.

Tak for din hjælp indtil nu!

Vh. Rikke