Avatar billede borsk Nybegynder
26. oktober 2005 - 15:40 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Rating system

Hejsa

Jeg søger et færdigt rating system.

Jeg skal bruge det på en side hvor du skal kunne give divs. produkter en rate fra 1-5. Den skal så vise gennemsnittet.

Den må gerne bruge Access database og gemme alle ratings + brugerens IP så man ikke umiddelbart kan rate den igen og igen på samme produkt.

Nogle der har noget liggende? Jeg har ikke rigtigt kunne finde noget ude på nettet.

Borsk
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
26. oktober 2005 - 16:22 #1
Avatar billede borsk Nybegynder
26. oktober 2005 - 16:35 #2
Hejsa, Denne her havde jeg faktisk fundet, men syntes ikke helt den passer til mit behov.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 16:43 #3
Hej

Jeg har lige strikket et lille script til dig her, som jeg lige hurtigt har lavet:

du kan teste det på: http://83.72.1.38/eks/default.asp

- Og du kan downloade det hele på: http://83.72.1.38/eks/rating.zip

Med venlig hilsen
Dan
Avatar billede borsk Nybegynder
26. oktober 2005 - 16:45 #4
http://www.devarticles.com/c/a/ASP/An-Article-Rating-System-With-ASP
Denne her virker helt perfekt til mit behov, men jeg kan bare ikke få den til at virke.
Desværre kan jeg ikke download dealen, så har bare brugt koden fra eksemplerne.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 16:51 #5
Hej!

Øh forstår dig ikke helt? Kan du ikke downloade på mit ovenstående link?

altså på: http://83.72.1.38/eks/rating.zip

Eller er det det andet link der ikke virker?

\Dan
Avatar billede perj Nybegynder
26. oktober 2005 - 16:52 #6
Avatar billede borsk Nybegynder
26. oktober 2005 - 16:52 #7
Hej det ser fint ud.

Hvad skal jeg gøre for at få mulighed for i samme DB at have produkt 1 / produkt 2 osv. og så en rating på den enkelte
Avatar billede borsk Nybegynder
26. oktober 2005 - 16:53 #8
Sorry Dannielsen jeg så ikke din før jeg selv fik skrevet min sidste besked
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 16:54 #9
- Jeg mener skal du have brug for yderligere hjælp?

- for jeg kan sagtens udbygge mit ovenstående script, for eksempel med et diagram også...

\Dan
Avatar billede borsk Nybegynder
26. oktober 2005 - 16:57 #10
Diagram er ikke nødvendigt, men kunne godt tænke mig så det var lige at gå til men hensyn til flere ratings. altså på produkt1, produkt2, produkt3, osv
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 16:59 #11
OK! Så giv mig lige 10 minutter mere...
Avatar billede borsk Nybegynder
26. oktober 2005 - 17:01 #12
Lyder fantastisk. Husk at poste some svar
Avatar billede borsk Nybegynder
26. oktober 2005 - 17:03 #13
Forresten kan det være en Drop down boks i stedet for radio knap når man giver sin rating ? Du skal kun lave det om hvis det er nemt.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 17:08 #14
Således!

Så skulle den være i vinkel du!

Du skal bare lige selv definere produktnavnene - to steder i scriptet...

Lige nu står der "1" hver sted...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 17:13 #15
Denne her linje:
<form action="<%="" & Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & ""%>?act=save&produkt=1" method="post">
- og denne her linje:
strSQL = "select * from rating WHERE produkt='1'"

skal du ændre 1-tallet ved som gerne skulle komme via en querystring fra den side hvor informationerne om produktet kommer fra.

Dette kunne for eksempel se således ud:
Ratinglink på produktside: default.asp?produkt=27
- og så -
<form action="<%="" & Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME") & ""%>?act=save&produkt=<%="" & Request.QueryString("produkt") & ""%>" method="post">
- og denne her linje:
strSQL = "select * from rating WHERE produkt='" & Request.QueryString("produkt") & "'"

\Dan
Avatar billede borsk Nybegynder
26. oktober 2005 - 17:19 #16
Som tidligere nævnt så er jeg et total fjols til det her. Jeg tror den nemmeste måde for mig at opnå det jeg vil ved at :
ét stk dropdown boks hvor mine 10 produkter er. Her vælger jeg så produktet og i en anden dropdown boks vælger jeg så ratingen.

Så skulle jeg da slippe for det ekstra kode du skriver ovenfor ikk?

Så skal jeg bare have dem vist, det kan jeg vel så gøre på en anden side hvor den henter alle ratings på produkt 1 og giver gennemsnit. og så på produkt 2. Denne del tror jeg nok jeg har styr på..... tror nok :)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 17:30 #17
OK! Det gør du bare som du vil...

Du skal bare huske at ændre 1-tallet til det rigtige så... for hver "rating-side" du laver!

\Dan
Avatar billede borsk Nybegynder
26. oktober 2005 - 17:37 #18
Hvis du gider m[ du gerne hjælpe mig med det sidste hak.

Den dropdown boks med produkt1, produkt2 osv. ville jeg gerne have at den hentede fra Databasen.

Hvis du ikke gider mere er det ok, så sig til.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 17:39 #19
Det gider jeg godt!

- bare ikke lige nu! For jeg har ikke tid mere nu!

Men kom med et eksempel på hvordan dit databaseoutput ser ud!

Så skal jeg nok lave det senere i aften...

\Dan
Avatar billede borsk Nybegynder
26. oktober 2005 - 17:44 #20
Jeg kunne forstille mig.

Produkt tabel>
ProduktID *primary key
ProduktNavn
ProduktURL

Rating tabel:
RatingID *Primary key
ProduktID
Rating
IP

Tror det skulle være det. Hvis du skal bruge en table, en række eller noget andet for at få det til at stemme, så er det fint med mig :)
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 23:10 #21
Hej igen

- Så skulle det være færdigt, pakket og klar! Det rating-system

Jeg har i databasen lavet en anden tabel som hedder "produkter" herinde har jeg lavet nogle produktnavne, det hedder P1-P10. Disse navne kan du selvfølgelig bare ændre til hvad du vil. Og det samme kan du gøre med linket som du også skal definere, i tabellen.
Læg for øvrigt mærke til at jeg har lavet det sådan at det er ligegyldigt om du skriver "http://" i starten af URL´en i databasen eller ej. Linket vil virke ligegyldigt hvad... - Så denne fejl kan man ikke lave.

Derudover så er det nok bedst og nemmest hvis du selv designer hvordan tingene skal se ud rent design-mæssigt...

\Dan
Avatar billede borsk Nybegynder
26. oktober 2005 - 23:43 #22
Det ser jo ikke mindre en fantastisk ud. Jeg husker lige dit navn til en anden god gang :)

Mange tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 23:49 #23
Det er helt i orden! Det var en fornøjelse...

asp er nu et dejligt sprog ;-)

Over and out...!

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2005 - 23:49 #24
- og tak for point!