Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 22:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Menu i VB!

Hej eksperter.......

Jeg vil gerne ha´ lavet en menu oppe i toppen af mit program ligesom i feks internet explorer hvor der står feks. File,Edit,view,Favorites,Tools,Help det er ligepræcis sådan jeg vil ha det dog med anden text! hvordan gør jeg helt nøjagtigt sådan at når man trykker på en af dem kommer den velkendte menu ned og når man så trykker på et af valgmulighederne går den til en anden form?

Avatar billede driis Nybegynder
19. april 2001 - 22:42 #1
Vælg i menuen i Visual Basic:
Tools->MenuEditor
Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 22:44 #2
Ja Det ved jeg godt men når jeg så har mine punkter feks filer og rediger hvad gør jeg så for at gøre sådan at der ruller en menu ned når man trykker?
Avatar billede driis Nybegynder
19. april 2001 - 22:49 #3
Du mener en undermenu? Brug højrepilen i Menu Editor til at lave undermenuer.
Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 23:03 #4
Ja det er en undermenu jeg mener :) men jeg kan ikke få det til at funke tjek et screenshot af det jeg prøver på her:

http://www.friserverplads.dk/jolle/Ikke%20Navngivet.html
Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 23:03 #5
Det hele skal med i linket ovenover
Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 23:05 #6
Nåår for fanden nu er det lykkedes mig at lave det men hvordan gør jeg så sådan at den går hen til en anden form ved tryk i undermenuen???

Avatar billede driis Nybegynder
19. april 2001 - 23:10 #7
Under koden for et menupunkt, kan du f.eks. gøre sådan:

Me.Hide
Form2.Show
Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 23:18 #8
Tak for det jeg acceptere nu men kan du svare mig på en sidste ting?? Hvis man vil skrive helt almindelig tekst laver man vel bare en label men hvor skriver man sin text?
Avatar billede driis Nybegynder
19. april 2001 - 23:19 #9
I feltet Caption.
Avatar billede driis Nybegynder
19. april 2001 - 23:19 #10
Label1.Caption = \"Min Text, bla bla bla\"
Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 23:19 #11
og lige en ting til hvordan gemmer man en form i et projekt uden at gemme det som et nyt projekt?

Avatar billede driis Nybegynder
19. april 2001 - 23:21 #12
Højreklik på den i boksen til højre, vælg \"Save Form as\"
Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 23:27 #13
Når jeg så skal side og lave \"sider\" til undermenuerne bliver det lidt svært at side og lave det samme program igen og igen kan man ikke bare kopiere hele muletjavsen fra den første form over til den næste?
Avatar billede driis Nybegynder
19. april 2001 - 23:46 #14
Lav en kopi af Form - filen. Vælg så \"Add Form\" og vælg kopien - så kan du arbejde videre med dén.
Avatar billede www. Nybegynder
19. april 2001 - 23:53 #15
Oki Tak! men det du skrev med:

Me.Hide
Form2.Show

Virker ikke er der ikke en anden måde at gøre det på?

Avatar billede razersedge Nybegynder
21. april 2001 - 18:15 #16
du kan også bruge

unload me
form2.show