Avatar billede henrik_a Nybegynder
25. oktober 2005 - 23:32 Der er 7 kommentarer

Meget støj på telefonen når router er tændt.

Først: Jeg er absolut ikke nogen ørn til PC m.m.
I f.m. jeg oprettede ADSL lavede jeg følgende opstilling:
Kabel fra tlf-stik til splitter + kabel fra splitter til router (ZyXEL) +  kabel fra router til PC. Og det fungerede udmærket. Både bredbåndsforbindelse og alm. telefon.

Nu har jeg lavet det om, således der fra ovennævnte ZyXEL-router er kabel til en trådløs router (D-Link DI-614+), og har samtidig installeret en PCI Adapter (D-Link DWL-510) i hver af vores PC'ere.
Vores bredbåndsforbindelse fungerer stadig upåklageligt, og er således nu trådløst.
Men der er ekstrem meget støj på vores almindelige telefonlinie nu, og det uanset om PC'erne er tændt eller ej.
Hvis jeg slukker den første router (ZyXEL) forsvinder støjen.

Hvad kan jeg gøre for at undgå støjen på den alm. telefonlinie, når routeren er tændt ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. oktober 2005 - 23:43 #1
Sidder kablet til splitteren på det første tlf-stik i huset, eller sidder det længere nede i kæden ? ?
Avatar billede henrik_a Nybegynder
25. oktober 2005 - 23:53 #2
Det sidder på første stik.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. oktober 2005 - 00:09 #3
Hvis du slukker Dlink routeren, så er støjen der stadig ?
Avatar billede henrik_a Nybegynder
26. oktober 2005 - 00:52 #4
Ja - hvis jeg kun slukker D-Link-routeren er støjen der stadig.
Avatar billede wiibroe Nybegynder
18. november 2005 - 14:52 #5
Din telefon skal være tilsluttet i phone på splitteren. Du må ikke have telefoner tilsluttet som ikke er i splitteren.
Så skulle støjen forsvinde.
16. juli 2006 - 19:49 #6
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede henrik_a Nybegynder
17. juli 2006 - 18:55 #7
Ja den endte vel egentlig ikke.
Jeg fandt noget senere ud af, at problemet skyldtes en knækket ledning (hvor telefonen kommer ind i huset). Efter skift af denne var støjen i hvert fald væk.
Den første der skriver et svar med teksten: "Dusør" får pointene. Ikke for svaret, men som dusør... ;-)