Avatar billede nicofar Nybegynder
25. oktober 2005 - 23:06 Der er 1 kommentar

løsning af nyheds-funktion

Hej. Jeg er ret ny i dreamweaver-verdenen og er igang med et website. Jeg skal lave en nyheds-funktion hvor man skal kunne logge ind på siden og oprette en ny nyhed, problemet er at jeg skal have hver ny nyhed på en ny side. (dvs ikke ligesom i en gæstebog hvor de nye records kommer på samme side, for det kan jeg godt finde ud af...)
Jeg regnede med at man kunne løse det ved at oprette en tabel i min database (mysql) med felterne: overskrift, tekst, dato oprettet af osv.., men jeg er løbet ind i en blindgyde.. Kan nogle mon hjælpe?

Mvh Nicolai
Avatar billede nicofar Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:09 #1
det som jeg tænker på er at man kan vise nyheder i en "repeat region"(hvor nyhederne står under hinanden) , men jeg vil gerne have vist hver nyhed i sit eget vindue, dvs at "vis-siden", (fx vis.php) kun skal vise den nyhed som man vælger i "oversigten over nyhederne"...  JEg ved at dette kan lade sig gøre, ved bare ikke hvordan man gør i dreamweaver!
Håber nogle at hjælpe, behøves ikke være nogen sindsyg lang forklaring, jeg skal bare lige spores ind på det rigtige...!
mvh Nicolai