Avatar billede anst Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:02 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Win XP og firewall

Hej.-Er der nogen der forklare mig, hvorfor min comp. næsten ikke kan lukke ned efter jeg har installeret Sygate 5.6.- Desuden er den da blevet noget sløv. Har prøvet med andre firewalls, men jeg synes tilbøjeligheden til sløvhed er stort set det samme!- Forøvrigt har jeg et lille problem: Skriften under ikoner på skrivebordet er pludselig rammet ind i en blå kasse!-Hvor er det nu lige jeg fjerner den? MVH Anton
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:04 #1
har du også prøvet zonealarm ?
Avatar billede boxer Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:12 #3
Har du deaktiveret XP firewallen inden du installerede Sygate? Du må nemlig kun bruge 1 firewall da 2 vil medføre konflikter.
Avatar billede anst Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:13 #4
Jeg har prøvet den, men i forhold til sygate synes jeg den er lidt bøvlet at bruge
Avatar billede anst Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:14 #5
Hej Boxer! Ja det her jeg. Det mærkelige består i at med 5.5 fungerede det fint. Måske skulle jeg bare bruge den så!
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:15 #6
ja hvorfor ikke :P
Avatar billede off-line Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:15 #7
Ang. dine ikoner. snowballs anvisning virker på min PC:
http://www.eksperten.dk/spm/658552
Avatar billede boxer Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:20 #8
Det er underligt at den bliver sløv af 5.6 og ikke 5.5!

Jeg synes at du skal prøve at hente regsupreme 1.3:
http://www.macecraft.com/downloads/
Vejledning:
http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm

Afbryd forbindelsen til nettet, afinstaller din firewall og kør en oprydning med regsupreme, installer Sygate 5.6 igen og se om det bliver bedre.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:21 #9
Det kan være fordi der er nogle rester af tidligere installationer.
Avatar billede anst Nybegynder
27. oktober 2005 - 01:58 #10
Undskyld jeg ikke har svaret før nu.-Jeg fandt ud af mit ikon probelem skyldtes, jeg har sat mit skrivebord op til aktivt web- Fjerner jeg det, er problemet med "kasserne" væk.Ellers er alt ok som GOTFRED skrev. Det var det jeg efterlyste
Avatar billede anst Nybegynder
27. oktober 2005 - 02:27 #11
Undskyld, jeg først nu svarer- lidt forsinket: Til GOTFRED - Glimrende link - og for  din insats, giver jeg halvdelen af points'ne.- Det var nemlig det sted i comp. jeg ikke kunne huske. MEN årsagen var nu, at jeg har sat "maskinparken" op til at vise noget aktivt webhalløj på skrivebordet. Fjernede jeg det,  kunne jeg få det væk.- Til ANONYM: Tak for din ihærdige indsats. Jeg prøvede, men desværre. Det hjalp ikke. I forvejen har jeg renset op med div. registreringdatabaseprog. - Men alligevel, du får resten af points'ne. Så skriv lige et svar, så i kan få points. MVH Anton
Avatar billede boxer Nybegynder
27. oktober 2005 - 06:52 #12
Velbekomme :o)
Avatar billede off-line Nybegynder
27. oktober 2005 - 19:18 #13
Takker!