Avatar billede candymaniac Nybegynder
25. oktober 2005 - 13:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

placering af tekst i tabel

Jeg vil lave en tabel med 28 rækker og 2 kolonner. I den venstre kolonne skal stå bogstaverne a til å, i den højre skal så stå en tekst. hvis tabellen bliver vist i 800x600 er er der ikke plads til teksten i den højre kolonne og der bliver lavet linjeskift. Det bevirker at bogstavet i den venstre kolonne kommer til at stå vertikalt centreret og det skulle gerne stå i toppen. Således at den er på højde med den første linje i den delte tekst. Hvorledes kan dette lade sig gøre.
Avatar billede miss-g Seniormester
25. oktober 2005 - 15:30 #1
Har du prøvet med align top?

Og du behøver vel ikke alle de linier til dine bogstaver og tekst? Du kan jo bruge SHIFT og ENTER til linieskift...
Avatar billede nilsen Nybegynder
25. oktober 2005 - 17:16 #2
gd
gå inn i
tabell
egenskaber
celle
Her kan du plassere indholdet i cellen hvor det måtte passe.
mvh
Nilsen
Avatar billede candymaniac Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:56 #3
jo alle de linier er nødvendige...prøv at kigge på siden
http://www.plet880.frac.dk/atilaa.htm
når du så vælger en opløsning på 800x600 så står det forkert..Bogstavet i første kolonne står ikke ud for første linie i teksten
Avatar billede candymaniac Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:57 #4
ja nielsen..man kan placere teksten næsten som man vil...men ikke i toppen
Avatar billede nilsen Nybegynder
25. oktober 2005 - 19:17 #5
gdi
Det forstår jeg ikke
Hos mig under "lodret justering"
er følgende 4 muligheder
1. øverst
2. midt
3. grunnlinje
4. nederst

Jeg bruger Frontpage 2000
men det skulle da findes også i de andre udgaver af programmet.
Nilsen
Avatar billede candymaniac Nybegynder
25. oktober 2005 - 20:00 #6
det var vist bare mig der havde overset det... jeg takker for den helt perfekte besvarelse...
Avatar billede candymaniac Nybegynder
25. oktober 2005 - 20:02 #7
ei jeg fik trykket forkert og afvist dit svar nilsen... det beklager jeg.. men hvis du liger laver et nyt svar, så accepterer jeg det selvfølgelig...endnu en gang tak
Avatar billede nilsen Nybegynder
25. oktober 2005 - 20:56 #8
gdi
ja takk
N.