Avatar billede bad24 Nybegynder
25. oktober 2005 - 00:26 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

fast ip med tele2 hvorfor?

Hejsa.
Jeg har af en eller anden besynderlig grund fået fast ip fra tele2 (tiscali) men dette ønsker jeg slet ikke.
Jeg synes problemet er opstået efter jeg har fået en router men er ikke sikker.
Routeren er en linksys WRT54G.
Kan jeg renewe ip'en fra min router eller på anden vis få den til at få en ny?

mvh.
lars n.
Avatar billede screem_brille Novice
25. oktober 2005 - 00:30 #1
hvorfro er det så slemt med en fast ip, bør da kun være en fordel ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. oktober 2005 - 01:41 #2
Du kan slukke for routeren, og lade den være slukket et stykke tid.

Den vil så få en ny Ip når du tænder strømmen igen, dog kan den ny godt være den samme.
Avatar billede shb Nybegynder
25. oktober 2005 - 08:11 #3
ip adressen for din router tildeles ud fra en tabel som tele2 har liggende på dhcp/pppoe serveren. du får din ip ud fra din mac adresse på enheden der er tilsluttet dit internet, i dit tilfælde vil det være din routers mac.
for at skifte ip skal du højst sansynligt ændre mac adressen i din router, og det kan godt være en smule kryptisk, så du må nok bare leve med at du har *fast* ip.
Avatar billede alh Nybegynder
25. oktober 2005 - 10:45 #4
Kan man kun oprette spm som promedlem? hvis nej maa man jo sige jeg har brug for it hjaelp hihi undskyld forstyrrelsen :)
Avatar billede bad24 Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:07 #5
jeg kan sagtes ændre min mac adresse.
Og nej, Jeg vil ikke "leve" med fast ip. Har mine principper :)
Avatar billede screem_brille Novice
25. oktober 2005 - 18:12 #6
om du har fast ip eller ej ændrer intet, den eneste grund til at have en dynamisk ip, er hvis man har det med at blive bannet på diverse sider, ellers vil der ingen fordel være i at have en dynamisk ip. (og du er ikke mere sikekr /skjult fordi du har en dynamisk ip, det er ligeså nemt at finde frem til brugeren som en fast IP er)
Avatar billede bad24 Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:30 #7
Ved godt man ikke er mere sikker.
Men nu ønsker jeg altså alligevel fast ip.
Avatar billede bad24 Nybegynder
25. oktober 2005 - 18:30 #8
Men nu ønsker jeg altså IKKE fast ip.
Avatar billede shb Nybegynder
02. november 2005 - 14:01 #9
k, et lign. spørgsmål kunne være
"jeg vil gerne have en ferrari?" <- det er jo ikke et spørgsmål!
du mangler ikke et svar, men en dynamisk ip, og det kan tele2 tilsyneladense ikke levere... og du får nok det samme hos tdc og cybercity, med en *dynamisk* ip der bare aldrig ændrer sig. jeg har nu haft min ip i et halvt år, og jeg har ike bestilt fast ip hos cybercity
Avatar billede shb Nybegynder
02. november 2005 - 14:01 #10
tilsynelandende*
Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2005 - 14:10 #11
<ole>

Det er en lidt kedelig udvikling, at man ikke længere har mod til at stå ved, hvem man er ... lidt som at trække en hue ned over hovedet, inden man kan mande sig op til at deltage i en demonstration. Anonymitet er jo således også blevet vældig populært, når folk skriver i E's Karma-system.

På mig virker det usselt og ynkeligt, man ikke tør stå ved, hvem man er - men bevares ... vi kan jo ikke alle være ens. Gud være lovet  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede shb Nybegynder
03. november 2005 - 11:20 #12
ok? jeg kan ikke rigtig se sammenhængen mellem denne tråd og din kommentar...
men nu vi er ude i det blå, kan jeg oplyde om at jeg går ned og spiser middagsmad nu. jeg har leverpostej og rullepølse med :)
Avatar billede olebole Juniormester
03. november 2005 - 11:32 #13
Jeg er bekymret for det stigende ønske om at aggere i anonymitet - i stedet for at stå ved, hvem man er ... og IP'en er jo din 'identitet' på WWW  :)

Som screem_bille ganske korrekt anfører, kan modvilligheden mod en fast IP nok ikke have sin oprindelse ret mange steder - uanset om det virker, som forventet, eller ej  ;o)

Jeg håber, der var rart 'ude i det blå' ... jeg nåede desværre ikke at ledsage dig  :)
Avatar billede shb Nybegynder
03. november 2005 - 14:24 #14
heh, naj. nok bare mig der var smålangsom :) og ja det var dejligt ude i det blå, jeg fik leverpostej og rullepølle. og nu har jeg snart fri
Avatar billede bad24 Nybegynder
14. juni 2006 - 21:26 #15
jeg lukker