Avatar billede thenaztyp Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:03 Der er 5 kommentarer

Min Comp går i stå ved logon..

Hey!
jeg har lige installeret win2k på min comp, og den gør følgende..
1. går kold ved opstart og kommer ikke videre før jeg prøver at afslutte nogle programmer i joblisten.
2. efter jeg har afsluttet nogle programmer i joblisten og kommet ind i windows, viser den efter et stykke tid en fejlmeddeling omkring Isass.exe og lukker derefter ned med en advarsel på 30-40 sek....
Hvad gør jeg????
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:31 #1
kan du starte i fejlsikret tilstand..?
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2001052409420406?OpenDocument&src=sec_doc_nam
hvis, så scan din pc med noget antivirus, el. online (hvis du kan).->http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

kan du ikke det så skriv regedit i kør, og check disse stier, og...->HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

In the right pane, delete the value that the worm added:

"<random, lowercase letters>" = "%System%\<the filename of the worm>"
Avatar billede thenaztyp Nybegynder
24. oktober 2005 - 20:56 #3
Når jeg åbner Regtedit er der 2 ting som jeg ikke kender nwiz.exe /install og shup64.exe
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
24. oktober 2005 - 21:02 #4
nwiz.exe
Process Name: NVIDIA nView Wizard

shup64.exe hvis du ikke kender den, så fjern den.. ( det er på eget ansvar!)
Avatar billede a_o Nybegynder
25. oktober 2005 - 00:05 #5
Jeg havde det samme. Men havde norton2004 liggende. Installerede og lod firewall stoppe alt andet end update. Fandt virus, system ok. Stille og rolig.