Avatar billede a.mikkelsen Nybegynder
05. november 1999 - 00:15 Der er 5 kommentarer og
6 løsninger

Buffer underrun på Yamaha CRW 6416S 6/4/16

Jeg har problemer med konstant underrun. Jeg har prøvet at kopiere alt til HD, lave imagefil, intet hjælper. Min PC er Pll 450, 256 Mb, hurtige diske adaptec saci kontroller, jeg fatter ikke en rygende s...disse.
Venligst hjælp mig, det har jeg brug for. ( det er ved at være dyrt i CDR)
Avatar billede nico Nybegynder
05. november 1999 - 00:21 #1
Husker du at diskfragmentere og scandiske dine drev - det hjalp mig!
Avatar billede hobbez Nybegynder
05. november 1999 - 01:31 #2
<Nico's forslag> + slå antivirusprogrammer fra, og alle andre programmer der kører i baggrunden.

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
05. november 1999 - 01:36 #3
....og som sidste mulighed: hvis du har netkort i maskinen; slå netkortet fra.

/Rob
Avatar billede tomb3 Nybegynder
05. november 1999 - 06:38 #4
Start med at køre defragmentering på alle dine drev, for lige at få rydet op. Download derefter den nyeste firmware til brænderen fra Yamaha's side. Opdater brænderen. Nu burde du være fri for buffer underrun :(

Du kan også skifte til Adaptech eller Nero, hvis du ik allerede bruger dem til at brænde med, de er lidt bedre en programmer som ToGo! og WinOnCD...

Hvis intet af det har hjulpet, så slå alle programmer i baggruden fra, og lad vær med at bruge computeren mens den brænder - selvom det er SCSI
Avatar billede micman Nybegynder
05. november 1999 - 09:47 #5
Ja du skal starte md at slå alle programmer fra, selvom det ikke burde være nødvendigt med SCSI, og hvis du bruger adaptec til at brænde med, så sæt "Burn on the fly" ned i hastighed. Inde under opsætninger eller lign.
Så skulle den brænde det!

P.S. Hvor mange filer brænde du? Og er det det samme du har prøvet at brænde alle gangene?
Avatar billede gnarf Nybegynder
05. november 1999 - 11:09 #6
Jeg fik konstant buffer underrun på min IDE brænder hvis jeg bare så meget bevægede musen, eller nærmede mig computeren. Så slog jeg enhver form for powersaving fra, og har ikke haft problemer overhovedet siden.

Du skal slå ALT powersave fra. Både i bios og i windows. Både diske og skærm osv...

Nu kan jeg endda surfe mens den brænder.
Avatar billede ricky Nybegynder
05. november 1999 - 11:38 #7
Yamaha brændere er noget crap! køb dog Plextor istedet...
Avatar billede i11uzion Nybegynder
05. november 1999 - 12:46 #8
ricky>>> Du er en spasser.
Selvom Plextor er det bedste betyder det jo ikke at Yamaha er dårligt.
Yamaha er sgu godt nok...
Avatar billede herskegut Nybegynder
05. november 1999 - 13:20 #9
prøv at få en ASPI update til dit OS og derefter skulle det virke jeg har selv prøvet det og efter en aspi update har der ikke været nogle problemer

Avatar billede nico Nybegynder
05. november 1999 - 14:48 #10
prøv at sætte hastigheden ned til 2 eller 1 (150/300).
Avatar billede a.mikkelsen Nybegynder
08. november 1999 - 12:19 #11
Tak for alt, i er bare guld :-))