Avatar billede peter_bf Nybegynder
24. oktober 2005 - 14:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Et hurtigt hijackthis tjek !

Hej eksperter

her er den så:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\shnlog.exe
C:\Program Files\ZoneAlarm\zlclient.exe
E:\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb03.exe
E:\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\intmon.exe
E:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
E:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
E:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
E:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe
E:\Microsoft Office\OFFICE11\FRONTPG.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
E:\Spil\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer (Poul Faarup)
F1 - win.ini: load=c:\documents and settings\poul faarup\desktop\vb 9\windll32.exe
O2 - BHO: HP Class - {FFFFFFFF-FFFF-FFFF-FFFF-FFFFFFFFFFFA} - C:\WINDOWS\system32\hp593B.tmp
O3 - Toolbar: Shokouh Bar - {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113} - mscoree.dll (file missing)
O3 - Toolbar: (no name) - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - (no file)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Program Files\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LiveNote] livenote.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] E:\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb03.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "E:\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 9.0] E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "E:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Norton SystemWorks] "E:\Program Files\Norton SystemWorks\cfgwiz.exe" /GUID {05858CFD-5CC4-4ceb-AAAF-CF00BF39736A} /MODE CfgWiz
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://E:\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - E:\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by23fd.bay23.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1129221856906
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B495C654-5860-45D4-8EAA-5663B9393F33} (OVA Class) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=49480
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O20 - Winlogon Notify: annesofie - C:\WINDOWS\SYSTEM32\annesofie.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - E:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - E:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - E:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

nogen lige hurtigt gider tjekke om der er noget snavs ?
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2005 - 14:38 #1
ser på det
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
24. oktober 2005 - 14:39 #2
tak...
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2005 - 14:40 #3
hvad er dette C:\WINDOWS\SYSTEM32\annesofie.dll  ?

Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Download Ewido (Trial version) (Installer og opdater programmet, men vent med et scanne til jeg siger til!)
http://shop.element5.com/product.html?productid=531168

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

scan med ewido nu!

Højreklik på windows start knappen (helt nede i venstre hjørne af din skærm) og vælge "Stifinder", klik på Funktioner->Mappeindstillinger->Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

F1 - win.ini: load=c:\documents and settings\poul faarup\desktop\vb 9\windll32.exe
O2 - BHO: HP Class - {FFFFFFFF-FFFF-FFFF-FFFF-FFFFFFFFFFFA} - C:\WINDOWS\system32\hp593B.tmp
O3 - Toolbar: Shokouh Bar - {ae07101b-46d4-4a98-af68-0333ea26e113} - mscoree.dll (file missing)
O3 - Toolbar: (no name) - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - (no file)

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis muligvis selv kunne slette!)

Filerne

C:\WINDOWS\system32\shnlog.exe
C:\WINDOWS\system32\intmon.exe
c:\documents and settings\poul faarup\desktop\vb 9\windll32.exe
C:\WINDOWS\system32\hp593B.tmp

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny hijackthis log herind så jeg kan se om vi fik fjernet det hele eller om noget skulle være blevet overset:)
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. oktober 2005 - 14:55 #4
Kalp: Lidt læsestof:
http://noahdfear.geekstogo.com/smitRem_filelist.htm
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=75890

http://www.bleepingcomputer.com/forums/How_to_remove_the_Smitfraud_Quicknavigate_VirtualMaid-t17258.html
Se også links nederst på denne side:
How to remove SpySheriff / Winstall.exe / Spysheriff.exe
How to remove Antivirus Gold or AVGold
How to remove AdwareDelete

Der er mange logs med disse infektioner i øjeblikket, og du overser dem ofte :-)
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2005 - 15:01 #5
http://noahdfear.geekstogo.com/smitRem_filelist.htm

Godt link. Opdateret vejledning kommer når jeg har modtaget den nye log fra hijackthis. Lettere for overskuelighedens skyld.
Avatar billede peter_bf Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:25 #6
så er jeg tilbage...mange tak kalp ;)
Avatar billede peter_bf Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:26 #7
jeg gør lige det du har skrevet og så ligger jeg log nr.2 ind....det tar' lige et par minutter
Avatar billede peter_bf Nybegynder
24. oktober 2005 - 17:26 #8
C:\WINDOWS\SYSTEM32\annesofie.dll - en dll fil jeg selv har lavet...ikke noget særligt !
Avatar billede peter_bf Nybegynder
24. oktober 2005 - 19:42 #9
nu er jeg her igen .... undskyld det tog så lang tid...

her er endnu en log:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
E:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
E:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
E:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
E:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\ZoneAlarm\zlclient.exe
E:\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb03.exe
E:\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
E:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\System32\msiexec.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
E:\Spil\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer (Poul Faarup)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Program Files\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [anvshell] anvshell.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LiveNote] livenote.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] E:\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb03.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "E:\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 9.0] E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [MessengerPlus3] "E:\Program Files\MessengerPlus! 3\MsgPlus.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Norton SystemWorks] "E:\Program Files\Norton SystemWorks\cfgwiz.exe" /GUID {05858CFD-5CC4-4ceb-AAAF-CF00BF39736A} /MODE CfgWiz
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar2.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://E:\MICROS~1\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - E:\MICROS~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O16 - DPF: {00B71CFB-6864-4346-A978-C0A14556272C} (Checkers Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/msgrchkr.cab31267.cab
O16 - DPF: {14B87622-7E19-4EA8-93B3-97215F77A6BC} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by23fd.bay23.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1129221856906
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {B495C654-5860-45D4-8EAA-5663B9393F33} (OVA Class) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=49480
O16 - DPF: {B8BE5E93-A60C-4D26-A2DC-220313175592} (ZoneIntro Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/ZIntro.cab32846.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {F6BF0D00-0B2A-4A75-BF7B-F385591623AF} (Solitaire Showdown Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/SolitaireShowdown.cab31267.cab
O18 - Protocol: ms-help - {314111C7-A502-11D2-BBCA-00C04F8EC294} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Help\hxds.dll
O20 - Winlogon Notify: annesofie - annesofie.dll (file missing)
O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - E:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - E:\Program Files\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Ghost\Agent\PQV2iSvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - E:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NPROTECT.EXE
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - E:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Speed Disk service - Symantec Corporation - E:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\SPEEDD~1\NOPDB.EXE
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (svcWRSSSDK) - Webroot Software, Inc. - E:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\WRSSSDK.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede kalp Novice
24. oktober 2005 - 21:04 #10
Hent og kør denne fil.
http://www.bleepingcomputer.com/files/reg/smitfraud.reg

Efterfølgende skal du hente denne fil
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
dobbeltklik på den og lad programmet pakke sig ud.

Genstart i fejlsikret. Tryk F8 før windows loader.

Åbn mappen smitRem(den du lige har pakket ud), og dobbeltklik på RunThis.bat
Følge instruktionerne.

Din log er ellers fin nu... dette skal du blot udføre for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede ejvindh Ekspert
24. oktober 2005 - 21:21 #11
... og for at sætte skrivebords-opsætning o.lign. tilbage til default-værdi. Og for evt. at checke wininet.dll for om den er inficeret. Og slette infektions-filer, der er skjult for HJT...