Avatar billede david-b Nybegynder
24. oktober 2005 - 01:31 Der er 16 kommentarer

Ikoner på skrivebordet.

Hejsa alle sammen. Jeg har et lille problem med mine små ikoner på skrivebordet.

Har 2 billeder:

http://frip.dk/kakme/%D8hhhh.JPG - Når jeg tager ikonerne ud på mit wallpaper bliver baggrunden til teksten samme farve som den er sat til i Skrivebords-opsætningen, hvor den plejer at være gennemsigtig. Ved ikke helt hvad det er kommet af. Har prøvet en del efterhånden.

Sådan ser min ikon-opsætning ud - http://frip.dk/kakme/%D8hhhh%202.JPG

Ved ikke helt hvad der ellers er at gøre, men håber der er nogle der kan hjælpe.
Jeg har også sat flueben i alle kasserne under Visuelle effekter.

På forhånd tak.
Avatar billede screem_brille Novice
24. oktober 2005 - 01:35 #1
kontrolpanel -> system -> avanceret -> performance, find det punkt der hedder noget med transparent og aktiver det ;)
Avatar billede david-b Nybegynder
24. oktober 2005 - 01:39 #2
Som sagt, alt inde for det sted er allerede aktiveret og virker stadigvæk ikke.

Ellers tak :)
Avatar billede screem_brille Novice
24. oktober 2005 - 01:44 #3
dvs du læste ikke hvad jeg skrev ;) (prøv lige og gør det jeg skrev for det er ikke det du viser et billede af ;) )
Avatar billede david-b Nybegynder
24. oktober 2005 - 01:45 #4
Hehe har skam læst det. Jeg har ikke taget billed af det sted du snakker om. Men alt er sat med flueben, som det burde for at det skulle "virke".
Avatar billede off-line Nybegynder
24. oktober 2005 - 01:47 #5
screem brille - er det den rigtige adresse ? jeg kan ikke se den.
Avatar billede screem_brille Novice
24. oktober 2005 - 01:50 #6
hvad er den rigtige adresse ? *S* (det er derinde man sætter om det skal være gennemsigtigt eller ej) hvis det er det du mener (jeg sidder med en UK version, så det er ikke 100% det hedder transparent på DK, men det skal kunne findes i oversigten)
Avatar billede off-line Nybegynder
24. oktober 2005 - 01:59 #7
OK, du sidder med en engelsk version, så performance må være ydeevne, men jeg kan
alligevel ikke se, at der er den omtalte mulighed, men det må der jo være når du
kan se den. Men det kan måske heller ikke nytte mig noget, når windows er sat til
bedste ydeevne (Efter opfordring i PCwordl.com)
Avatar billede gratis Nybegynder
24. oktober 2005 - 07:44 #8
Avatar billede snowball Novice
24. oktober 2005 - 09:22 #9
"Fjern fast baggrundsfarve på skrivebordets ikoner"
http://www.geertsen.dk/tips.asp#7

Vejledning til både dansk og engelsk WinXP.
Avatar billede off-line Nybegynder
24. oktober 2005 - 11:22 #10
snowball - Jep! det var der.
Avatar billede david-b Nybegynder
24. oktober 2005 - 13:41 #11
Takker mange gange for den hjælp i har givet indtil videre, men det virker stadigvæk ikke..

Tror jeg skal have gendannet nogle skrivebordsfiler, men er ikke så god til sådan noget, så ved det ikke.

Men ved ikke om i har flere muligheder :]
Avatar billede snowball Novice
24. oktober 2005 - 13:53 #12
Blot for at være helt sikker, har du så også læst det der står under "Hvis der efter stadig er en fast baggrundsfarve..."?
Avatar billede david-b Nybegynder
24. oktober 2005 - 13:56 #13
Ja, har jeg også, uden nogen virkning.
Avatar billede screem_brille Novice
24. oktober 2005 - 21:05 #14
snowball hvad var det jeg skrev tidligere ?
Avatar billede snowball Novice
25. oktober 2005 - 07:52 #15
screem_brille: Du skrev en, efter min mening, halvfærdig vejledning uden nogen form for detaljer, så hvis du mener jeg har "kopieret" dit svar, så jeg kan jeg slet ikke følge dig.
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 23:20 #16
brug for mere hjælp ?