Avatar billede skypumpe Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:15 Der er 23 kommentarer og
3 løsninger

netbank og firefox og activex

skal have netbank i danske bank, men firefox
blokere el. noget for det, vist nok pga.
activex som den ikke kan lide.
alternativ er IE.
nogle gode forslag?
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2005 - 17:17 #1
Brug IE.. Firefox kan ikke bruges til det - jeg har også forsøgt mig i lang tid.
Avatar billede trekkies Juniormester
22. oktober 2005 - 17:18 #2
Det kommer an på hvilken bank man har, min netbank virker fint i Firefox.
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:21 #3
ja firefox er lidt for sikker til netbank :-)

brug IE !

nordea netbank virker i firefox men det er også kun java !
Avatar billede trekkies Juniormester
22. oktober 2005 - 17:22 #4
Kan du ikke gå ind i Firefox og klik på "Tools" -> "Options..." -> "Web Features" -> Sæt flueben ved "Enable Java" og "Enable JavaScript" sæt din netbank under "Allowed Sites"
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2005 - 17:22 #5
Nordea virker fint, men Danske Bank vil kun med IE.
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 17:23 #6
Active-x er en IE komponent, og kan kun bruges md den "browser" (browser i "" fordi det udelukker alle andre for at benytte sider udviklet med brug af active-x)
Avatar billede trekkies Juniormester
22. oktober 2005 - 17:25 #7
Prøv at gå ind på denne side:
https://netbank.danskebank.dk/html/index.html?site=DBNB&secsystem=KO

KLik på limket "Tjek din PC" så kan du se om din computer kan køre netbank.
Avatar billede visualdeveloper Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:27 #8
det er ligesom windows update, der heller ikke kan køre i firefox !
Avatar billede trekkies Juniormester
22. oktober 2005 - 17:37 #9
Prøv at se på denne side:
https://www.danskebank.dk/browser2

Der står Firefox på som en af de browser som man kan bruge til netbank hos Danske Bank.
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 17:46 #10
trekkies, ja men sådan er det ikke irl (fireox virker ikke her ihvertfald, på nogen af mine maskiner, samt kender ingen andre med danske bank som kan bruge firefox)
Avatar billede skypumpe Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:54 #11
trekkies den klarede tjekket med ok
i alle også firefox, men der stod at de ikke ydede personlig
support til den browser.
Avatar billede skypumpe Nybegynder
22. oktober 2005 - 17:57 #12
kan man ikke få et udvidelsemondul til firefox med activex...
der er jo så mange...
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 17:59 #13
nej det kan man ikke (og heldigvis, det #¤"# laver alt for mange problemer)
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. oktober 2005 - 18:00 #14
Danskebank virker med Firefox, det kræver dog man får sig et Activecard fra banken.

Det var ihvertfald den besked jeg fik af min bankdame. Jeg afprøvede det aldrig da jeg skiftede bank lidt tid efter.
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. oktober 2005 - 18:01 #15
Avatar billede pidgeot Nybegynder
22. oktober 2005 - 18:02 #16
Du kan købe et ActivCard i banken der lader dig bruge en browser uden ActiveX. Eller, det kan man da i BG Bank, men jeg regner med det samme gælder for Danske Bank, da det er samme koncern og samme netbankssystem de bruger.
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 18:04 #17
Aha, sikek da en service de yder, ja i kan godt få netbank, men i skal betale for udstyr for at kunen bruge det, nu vi er så talentløse at optimere det til en wannabee browser *G* (ja jeg har selv danskebank, lidt endnu, er træt af deres sindsyge gebyrer for at have lov at være kunde hos dem *G*)
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. oktober 2005 - 18:06 #18
tja wannabe browser men stadig det langt de fleste brugere.

Hvis det koster dem en del penge at optimere til firefox( hvilket det højstsandsynlig gør ) ville du som bank vælge samme løsning, især fordi de er så store at de kan tillade sig det.

Men er enig med dig :) og det var da også en af grundende til jeg skiftede
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2005 - 18:09 #19
Dit argument med, at de er så store holder netop ikke. - Jo større de er, jo mere service har de råd til at yde gebyrfrit.

Udover det, må jeg give dig - og jer andre - ret i, at det er irriterende at skulle betale ekstra fordi man har valgt at bruge en anden browser.
Avatar billede skypumpe Nybegynder
22. oktober 2005 - 18:10 #20
okay må jo bare køre med to browsere,
i kan bare ligge et svar...
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 18:12 #21
wicez ja i teorien, men i prksis er det stik modsat, nemlig de små der yder den bedste service, da jo større man bliver, jo mere ligeglad er man med kunderne (for 9/10 er loyale mod den bank de har haft i mange år), så næste bank for mit vedkommende bliver en af de mindre banker
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2005 - 18:13 #22
Hmm.. jeg tror der spiller mange faktorer ind her så.. - selv de store banker skal have nogle fordele på et så homogent marked.. Ellers vil rollerne skifte, og de store banke vi bogstaveligt talt blive jordet af de små.
Avatar billede screem_brille Novice
22. oktober 2005 - 18:13 #23
svar.
Avatar billede triple-x Nybegynder
22. oktober 2005 - 18:16 #24
ja det lyder fint at sige de store banker nemmere kan yde en god service :) og ja de har da også pengene til det. En så aggresiv reklamekampagne i tv2s bedste sendetid er bestemt ikke billig.

Men Danskebank har så mange kunder, at de er ret ligeglad med om du smutter over til en anden bank, hvorimod de mindre banker gør mere for at holde på de kunder de har, og få flere ved et godt ry.

Ingen point til mig.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2005 - 18:59 #25
Jeg kan kun give dig ret i, hvad du siger triple-x, men må alligevel stadig holde på mine egne holdninger i ligeså høj grad - hvilket naturligvis stiller mig i et dilemma ;o)
Avatar billede decaf Nybegynder
27. oktober 2005 - 19:57 #26
Ehhhh - Jeg ved ikke hvad problemet med servicen er??? ActivCard er gratis og den mest sikre metode til at logge på netbank med. Det er samme metode som jyskebank - bare lidt smartere....