Avatar billede adflicto Nybegynder
22. oktober 2005 - 14:37 Der er 3 kommentarer

Comp. monitor: primær, TV monitor: sekundær; Problemer!

Hej

Jeg sidder her og eksperimentere med noget for første gang.

Jeg skal prøve at forklare opsætningen så godt som muligt.:

Min computer er tilsluttet min skærm (wow!) gennem et normalt skærmstik, gennem mit radeon 9600 pro skærmkort. Derudover har jeg tilsluttet mit TV (21" philips 60hz) gennem TV out stikket i skærmkortet.
Da jeg tilsluttede dette første gang var opløsningen sat til 800x600 ved 60hz på til TV'et. Det virkede fint. Jeg kunne endda spille spil uden videre og sådan. Så, af en eller anden grund, satte jeg frekvensen op til 70hz. Så gik det ligepludselig ikke så fint længere. TV'et flimrede så man ikke kunne se noget som helst og farverne var underlige, og jeg havde endda også formået at indstille TV'et til at være Primær monitor, hvilket jo ikke var så smart.
Jeg fik dog under store besværligheder sat frekvensen tilbage på de 60hz og opløsningen til den overkommelige 800x600, og tilmed indstillet min normale skærm til at være primær.
Nu bliver min TV monitor dog ved med at flimre (ligesom når man har sat frekvensen for høj på sin normale skærm).

Hvad kan dette skyldes, når indstillingerne er de samme som standard?
Kan det ske at jeg har ødelagt noget ved at sætte en for høj frekvens?
Vær sød at forklare lidt, da jeg aldrig har siddet med 2 skærme før, endda slet ikke en TV monitor som sekundær.

Håber på nogen der kan forklare lidt..

Most appreciated

-AdfliCto
Avatar billede c-holst Novice
23. oktober 2005 - 16:15 #1
Du kunne jo lige slukke alt, pille stikket ud til dit tv.

genstarte i fejsikret og afinstallere driveren til dit gfx via tilføj fjern....

genstarte normalt og installere den driver du vil bruge.

sluk og forbind igen dit tv til gfx.

og gentag proceduren med aktivere tv skærmen under egenskber, instillinger, avanceret, fanebladet skærme
Avatar billede adflicto Nybegynder
23. oktober 2005 - 22:34 #2
k, det har jeg lige prøvet ... IGEN :).. gjort det 3 gange nu.. og det jeg får ud af det er ingenting.
Det er så underligt... fuldstændig genindstallation af driverne og computeren synes stadig at tro, at mit fjernsyn er sluttet til.. (der er også andre skærmtyper man kan slå til, men de har et "ikke slået til" ikon ved sig, ligesom mit fjernsyn jo burde have.).. fatter det ikke.. der må gemmes et sted på computeren noget data som jeg ikke får slettet når jeg afindstallere driverne eller noget..
Avatar billede c-holst Novice
27. oktober 2005 - 09:49 #3
Du kan ikke uder skærminstillinger deativere skærmen, hvad at trykke på den lille knap i venstre hjørne over "skærmen/tv"

ellers
ud med stikkene, og prøv så at køre en omgang repair
http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4

læs og forbered dig godt, især angående servicepack og andre opdateringer

husk at afbryde nettet:-)