Avatar billede 2paz Nybegynder
21. oktober 2005 - 20:58 Der er 24 kommentarer og
3 løsninger

Pludselig ingen lyd

Jeg kan pludselig ikke afspille cd'er i mit drev. Der kommer ingen lyd.
Grafikken på Medie Player vises, så jeg kan se at den registrere musikken. Der er ingen problemer med lyd på sider på nettet.

Det virkede ikke efter at jeg havde støvsuget. Jeg støvsugede omkring ledninger (jeg kan ingen løse finde), subwoofer + mit tastatur.

Håber meget der er nogen der kan hjælpe!!!

På forhånd tak!
Avatar billede screem_brille Novice
21. oktober 2005 - 21:07 #1
kontroller du ikek har fået trukket en ledning ud, eller lignende
Avatar billede 2paz Nybegynder
21. oktober 2005 - 21:13 #2
Det har jeg tjekket. Både bag i subwooferen, bag på computeren og andre steder.
Men giver vel heller ikke mening, når det hele virker som det skal på nettet. Går jeg fx. ind på www.cdskiven.dk, kan jeg godt afspille de 30 sek. lydklip der er der. Fungere helt normalt.
Det er meget mystisk!

Jeg har også tænkt på om det kunne være mit cd-drev der er røget. Men dels er det kun knap 2 år gammelt, dels fungere det fint hvis jeg putter andet end en musik cd i (ref. software).
Avatar billede 2paz Nybegynder
21. oktober 2005 - 21:16 #3
Jeg støvsugeede tastaturet imens Windows Medie Player var åben (spillede ikke). Kan man trykke på noget der, som fjerner lyden fra den?
Jeg har selvfølgelig prøvet at lukke og åbne den igen. det ændrede ikke noget.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. oktober 2005 - 11:49 #4
Kan du i Medie Player se om afspilning starter eller ej...

Har du multi medie taster på dit tastatur? Kan nogen tastekombination have sat den på Pause, standby, Mute eller noget lignende. Prøv at gå opsætning af Medie Player efter, herunder opset af genvejstaster.
Avatar billede 2paz Nybegynder
22. oktober 2005 - 13:03 #5
Afspejlningen starter - kan se grafikken ...

Jeg har ingen multi medie taster. Er et almindeligt standardtastatur. Har alligevel forsøgt mig frem ved at trykke på forskellige taster. Ingen ændring.

Jeg kan ikke finde noget om Genvejstaster i Medie Player. Mener du under Funktioner > Indstillinger?
Avatar billede 2paz Nybegynder
22. oktober 2005 - 14:33 #6
Skulle selvf. have stået *afspilningen* (kke afspejlningen).
Avatar billede halifax Nybegynder
23. oktober 2005 - 07:48 #7
Har du prøvet at trykke F8-tasten?
Avatar billede bulbous Nybegynder
24. oktober 2005 - 10:12 #8
Fungerer de andre lyde i computeren? Tjek om du har 'mutet' lyden.
Avatar billede 2paz Nybegynder
25. oktober 2005 - 03:14 #9
halifax > Det ser der ikke ud til at ske noget ved. Hvad skulle F8 gøre?

bulbous > Ja alt andet i forbindelse med lyd fungere. Det er kun musik cd'er der ikke vil afspilles.

Måske der er alligevel er sket et eller andet med drevet. Kan næsten ikke få øje på andre muligheder.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
25. oktober 2005 - 04:26 #10
... vi snakker om AUDIO CD'er i CD drevet ?
Altså via det 'løse' AUDIO kabel fra CD'drevet til eks CD in på lydkortet ?

DobbeltKlik på HT symbolet i Taskbaren (nederst højre). Se efter [CD Player] indstilningen ?
Avatar billede halifax Nybegynder
25. oktober 2005 - 10:55 #11
F8 slår lyden fra - virker kun når Media Player er det aktive vindue. I menulinien klik på Afspil => Lydstyrke.
Avatar billede 2paz Nybegynder
29. oktober 2005 - 02:26 #12
Jeg var lige ved at 'glemme' det her. Sorry.

Ja, det er audio cd'er i drevet vi taler om.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. oktober 2005 - 10:19 #13
Dobblt-Klik på HT symbolet i hjørnet nederst højre.
Se om CD-in ell. LINE-in ell. AUX in er "ON" ...
Avatar billede 2paz Nybegynder
31. oktober 2005 - 00:43 #14
Det eneste der er flueben ved, er 'Line in'. Det skulle jo ikke betyde noget. Men jeg har alligevel prøvet at fjerne det (som ventet ingen effekt).

Hvis jeg i det mindste bare vidste om det er et software eller hardware problem.
Avatar billede halifax Nybegynder
31. oktober 2005 - 05:39 #15
Kunne du ikke prøve om du kan afspille musik CD'er (høre lyden) med et andet afspilningsprogram - fx. Winamp
www.winamp.com - hent gratisversionen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. oktober 2005 - 10:17 #16
Flere muligheder i "HT symbolet i hjørnet nederst højre"
[Indstilninger]|[Egenskaber] ?
Avatar billede 2paz Nybegynder
05. november 2005 - 17:19 #17
halifax > Har forsøgt med real Player. Heller ingen lyd.

majsmarken > Det er kontrolleret.

Jeg overvejer prøve at installere Windows på ny. Det kan vel godt være i den et sted at noget er galt.
Hvis ikke det hjælper, kan det vel næsten kun være min hardware.

PS.
Undskyld at jeg er lidt længe om at svare. Glemmer ind imellem mit spørgsmål. Har lige for et par dage siden købt Hi-Fi, så problemet fylder lidt mindre end før ... Men selvfølgelig skal jeg have det løst.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. november 2005 - 02:14 #18
For mig er det ok, hvid du er lidt længe om at svare Og tillykke med dit HiFi.  :)

Tilbage til det aktuelle: prøv lige at åbne Enhedshåndtering, åben +-tegn ud for DVD/CD-rom drev, højreklik dit cd drev og vælg Egenskaber. I næste dialogboks kli på faneblad Egenskaber.

Har du her hak ud for "Aktiver digital cd-lyd for denne enhed"? Hvis ikke så gør det og se om det hjælper.

Er der stadig ingen lyd må du igang med at åbne dit pc kabinet.
Her skal du se efter at der er forbundet en lille ledning fra dit cd-rom drev og til lydkortet. Har du onboard lydkort skal ledningen istedet være forbundet til det rigtige sted på bundkortet. Er der en sådan ledning kan den jo være blevet rystet øs.
Avatar billede 2paz Nybegynder
07. november 2005 - 21:38 #19
Der ér flueben ved "Aktiver digital cd-lyd for denne enhed".

Så er det kabinettet, siger du. Jeg er godt nok ikke vild med at skille computeren ad. Har ikke meget forstand på hardware og er derfor lidt bange for at røre ved dét.
Men hvor sidder kortet? Jeg aner ikke engang hvordan det ser ud.
Avatar billede halifax Nybegynder
08. november 2005 - 01:15 #20
Hmmm.....

Tror ikke det hjælper at geninstallere Windows. Lyden virker jo, blot ikke audio (musik) cd'er. Tror derfor heller ikke det skyldes anden softwarefejl.

Tror mest på en hardwarefejl som kan være
1) cd-rom drevet, skønt det er ret nyt, eller
2) ledningen fra cd-drev til lydkort (som også nævnt af majsmarken 25/10-2005 04:26:04). Den lille ledning "bærer" lyden fra musik-cd'er i drevet til lydkortet.
Det er noget andet, når du hører musik via internet eller afspiller en lydfil, wav, mp3 eller wma m.fl., der ikke kommer fra cd-drevet. Derfor samler mistanken sig om drevet, eller en løs ledning.

Der er godt nok et problem, når du ikke er tryg ved at rode med dyret. Og det er svært at hjælpe med på distancen. Har du ikke en god ven/veninde/bekendt som kan hjælpe dig? Ellers må du i den lokale edb-biks for at få det tjekket.    :)

Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. november 2005 - 04:22 #21
... og jeg vil stadig sige/skrive:
"det 'løse' AUDIO kabel fra CD'drevet til eks CD in på lydkortet" ...
Avatar billede 2paz Nybegynder
10. november 2005 - 21:19 #22
Jeg laver lige lidt research (mht. hardware + ser om jeg kan finde en der kan ...).

Vender tilbage!
[Kan godt ske der går et par dage mere.]
Avatar billede 2paz Nybegynder
12. november 2005 - 22:00 #23
Jeg er ikke kommet meget længere. Kender ingen der kan hjælpe (eller måske er det gider). Er stadig heller ikke så vild med at begynde på det selv.

Jeg tror jeg ser tiden lidt an (vi kommer vist ikke længere her nu). Måske går det i sig selv - ellers må jeg jo betale mig fra det. Og det er da også ok. Når man køber sig en pc, må man jo være forberedt på at der følger udgifter med.
Som tidligere nævnt har jeg købt Hi-Fi, så jeg kan da høre al den musik jeg vil alligevel (og hvilken lyd! :D).

Jeg fik ikke løst problemet, så jeg håber det er ok at jeg beholder nogle af pointene selv.
70 point til halifax og 50 til majsmarken. Er i uenige i antallet, lad mig høre ..
Avatar billede majsmarken Nybegynder
12. november 2005 - 22:23 #24
Ping...
Avatar billede halifax Nybegynder
13. november 2005 - 14:03 #25
Håber du får det løst med tiden. Fordelingen er helt fin for mig.  :)
Avatar billede 2paz Nybegynder
14. november 2005 - 00:41 #26
.
Avatar billede 2paz Nybegynder
14. november 2005 - 00:46 #27
Vi ser hvad der sker. Hvis jeg opdager et eller andet som måske kan have med det at gøre, vender jeg tilbage i en ny tråd.

Tak for hjælpen. Selv om vi ikke løste det, er jeg taknemlig for engagementet!