Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2005 - 16:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sende et objekt som mailattachment

Hejsa,

Jeg har en metode hvor jeg genererer et pdf-dokument med iTextSharp.
Metoden returnerer dette dokument - altså public Document osv... og det returnerede dokument skal så sendes til en anden metode der vedhæfter dokumentet til en mailmessage.

Jeg får ingen fejl ved oprettelsen af ovenstående metode, men jeg kan ikke få lov til at vedhæfte objektet som mailattachment - får fejlen:

Argument '1': cannot convert from 'iTextSharp.text.Document' to 'string'

Der er ingen problemer hvis jeg specificerer den absolutte sti til dokumentet, men kan altså ikke få lov til at sende det med som en attachment hvis jeg indsætter det direkte som et objekt.

Hvordan skal det eventuelt castes så man kan oprette denne attachment?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2005 - 17:47 #1
Hvis du bruger System.Web.Mail så understøtter MailAttachment klassen vist
kun filer så du bliver nødt til at skrive til en fil og attache den.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2005 - 20:42 #2
Er du sikker på det arne?
Det var en skam, ville ellers have gjort mit liv en hel del nemmere hvis man kunne caste et mailattachment objekt til et Document og attache det på den måde.
Jeg skal nemlig bruge metoden flere steder og vil helst undgå at skulle referere til fysiske steder på serveren.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. oktober 2005 - 20:46 #3
læs selv docs
Avatar billede perlund Nybegynder
21. oktober 2005 - 23:05 #4
devMail.net fra www.devbiz.com kan lave attachments af eks. streams. Check det ud.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2005 - 00:28 #5
Hejsa. og tak for svarene begge to.
Jeg skulle måske have skrevet at det var til en opgave til skolen og at jeg derfor ikke havde tænkt mig at give flere hundrede dollars for det :-)

Smid et svar begge to.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2005 - 18:48 #6
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
22. oktober 2005 - 18:54 #7
skulle Per ikke have haft halvdelen ?
Avatar billede perlund Nybegynder
23. oktober 2005 - 14:36 #8
Hehe - sådan kan det går, når man ikke er hurtig nok.:)
Avatar billede arne_v Ekspert
23. oktober 2005 - 15:00 #9
det ordner vi lige:

http://exp.dk/spm/658400
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2005 - 17:41 #10
Undskylder :-)
Klarer i den lige selv?