Avatar billede krustytk Nybegynder
21. oktober 2005 - 10:17 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Windows 2000 server med mystiske netværks problemer.

Hey eksperter,

Jeg sidder her og er ved at installere en "ny" server, Serveren er en Compaq Proliant ML350, jeg har installeret Windows 2000 server og det spiller i og for sig meget godt.

Jeg har dog et megt mystisk problem, når jeg starter internet explorer henter den uden problemer http://www.msn.com, prøver jeg så at gå på f.eks www.google.com får jeg time out, det samme med windowsupdate.microsoft.com og alle andre internet sider for den sags skyld.

Jeg har prøvet at browse lokalt på netværket, det kan den godt. den kan se servere og komme ind på dem, jeg har også prøvet at overføre Service pack 4 til den men efter 5 minutter går overførslen kold og jeg får en fejl. :(

Jeg har kigget i eventloggen, der er ingen ting, er der nogen der kan gi mig et hint? råd? noget som helst?
Avatar billede leif Seniormester
21. oktober 2005 - 10:19 #1
Har du installeret maskinen med Compaq's smartstart CDer så alle drivere er installeret ?
Avatar billede krustytk Nybegynder
21. oktober 2005 - 10:27 #2
Nej. det har jeg ikke, har ingen cdere til maskinen, kun et orginalt windows 2000 medie.

Nogle steder disse cdere kan downloades eller man kan hente utils der gør det efter install?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
21. oktober 2005 - 12:19 #3
Er din DNS iorden, samt at Microsoft har frigivet en windowsupdate der fejler og de har medlt det ud offentligt.

Denne fejl gøre du ikke kan opdatere og andre side ikke kan ses.
Avatar billede krustytk Nybegynder
21. oktober 2005 - 12:46 #4
Min dns virker fint, jeg kan pinge, og så har min dns jo intet med netværks overførsler at gøre.

Resten af dit svar/sprøgsmål forstår jeg ikke?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:05 #5
Microsoft har frigivet en patch som får Windowsupdate til at holde op med at fungere.

DNS har absolut noget med netværksoverførsel at gøre, da den navne opløser til server og retur.

Har du virus beskyttels på server, da det lyder lidt i den retning med google.

Prøv at scan efter highjack af din EI.
Avatar billede krustytk Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:17 #6
DNS har INTET med netværksoverførsler at høre! det køre via netbios! det er kun når computerene står i et activedirectory domæne serverene slår hinanden op via dns, uden domæne køre det via computer browser servicen.. men det er jo ikke det vi er her for at diskutere, så trust me! det er ikke det! og den kan jo slå msn.com op og pinge google.com, så noget tyder jo på den slår dns navnene op.

Jeg syntes umiddelbart det skulle lyde mystisk hvis MS har lavet en patch der får Windows update til IKKE at virke? med mindre det er noget de har gjort ved en fejl?

Hvis det er noget der sker når man køre en bestemt patch på serveren kan det heller ikke være det da serveren jo er ny installeret og har haft det program siden første opstart

andre bud.. anybody?
Avatar billede krustytk Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:44 #7
En lille update, jeg har nu vertificere at alle ip indstillinger er korretkte! jeg har også prøvet at reinstallere serveren i ren desperation, det hjalp heller ikke, efterfølgende har jeg prøvet at skifte kablerne, uden held, til sidste har jeg skiftet netkortet ud og installeret de nyeste drivere, dette hjalp heller intet. og nu har jeg så også lagt Service pack 4 på maskinen.

Jeg har opdaget følgende event i loggen,
Type : Error
Source : Server
Descriptoin :
The server could not bind to the transport \Device\NetBT_Tcpip_{675F36AC-56FC-4EF2-81C5-B76E015E8666}.

Jeg har lagt mærke til lige inden denne event opstår mister jeg forbindelsen til remote desktop.

Har søgt højt og lavt men kan intet finde, håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 12:37 #8
prøv at tilføje en host i din DNS der hedder www og indeholder ip-adressen på den standard gateway som du har fået fra din internetudbyder.
Tøm så DNS cachen og prøv igen.
Avatar billede krustytk Nybegynder
16. december 2005 - 12:49 #9
Det viste sig at være switchen der var sat op til 1gbit netkort og serveren kørte kun 100mbit.

Tak for svarene.