Avatar billede skeleton Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lookup tabel i Microsoft Access

Hej E!

Har en Access database med 3 tabeller.
udstyr
firma
model

model indeholder et model navn og laver et lookup i firma efter et navn på hvem der har lavet produktet.

firma indeholder firma oplysninger.

I udstyr skal man kunne vælge en producent og få vist de produkter den tilhørende producent har lavet.

Jeg kan lave et lookup men så får jeg vist alle modeller for alle firmaer, mangler lige at få lavet en query der kun viser de produkter der hører til den producent.
Avatar billede skeleton Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:23 #1
Har prøvet lidt med
SELECT Model.Model FROM Model ORDER BY [Model] WHERE Model.Company = Company.Company;
Avatar billede skeleton Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:25 #2
SELECT Model.Model, Company.Company FROM Model INNER JOIN Company ORDER BY [Model] WHERE Model.Company = Company.Company;
Avatar billede skeleton Nybegynder
15. februar 2006 - 10:00 #3
ingen løsning