Avatar billede andersd241 Nybegynder
20. oktober 2005 - 12:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med hijackthis-log

Én som gider at hjælpe... min computer kører med nedsat hastighed... min antivirus fandt og slettede en virus, men stadig virker cpu ikke optimalt.
Avatar billede andersd241 Nybegynder
20. oktober 2005 - 12:01 #1
her er min log:
Logfile of HijackThis v1.98.0

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRAM FILES\AVPERSONAL\AVGUARD.EXE
C:\Program Files\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\soundman.exe
C:\Program Files\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Program Files\Winamp\Winampa.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Program Files\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
I:\Computerbeskyttelse\HijackThis\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Program Files\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] soundman.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] "C:\Program Files\AVPersonal\AVGNT.EXE" /min
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Program Files\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1126883227633
O16 - DPF: {7F8C8173-AD80-4807-AA75-5672F22B4582} (ICSScanner Class) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/ICSScanner37360.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/aio/en/check/qdiagh.cab?326
O18 - Protocol: cetihpz - {CF184AD3-CDCB-4168-A3F7-8E447D129300} - C:\Program Files\HP\hpcoretech\comp\hpuiprot.dll
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll"
Avatar billede fromsej Praktikant
20. oktober 2005 - 12:19 #2
Din log er ren.
Følg vejledningen i denne artikel:
http://exp.dk/artikler/755
Kør de to scannere og kopier logfilerne herind, husk Dr.Web loggen, kun det nederste.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. oktober 2005 - 12:19 #3
Hov, og en ny Hijackthislog, denne gang skal du hente den version der bliver linket til i artiklen.
Avatar billede andersd241 Nybegynder
20. oktober 2005 - 22:19 #4
ewido security suite - Scan report
---------------------------------------------------------

+ Created on:            22:18:51, 20-10-2005
+ Report-Checksum:        88DB5FBB

+ Scan result:

    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Cookies\anders rasmussen@ad.yieldmanager[1].txt -> Spyware.Cookie.Yieldmanager : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Cookies\anders rasmussen@adbrite[1].txt -> Spyware.Cookie.Adbrite : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Cookies\anders rasmussen@adopt.euroclick[2].txt -> Spyware.Cookie.Euroclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Cookies\anders rasmussen@adtech[1].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Cookies\anders rasmussen@advertising[2].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Cookies\anders rasmussen@atdmt[1].txt -> Spyware.Cookie.Atdmt : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Cookies\anders rasmussen@burstnet[2].txt -> Spyware.Cookie.Burstnet : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Cookies\anders rasmussen@com[2].txt -> Spyware.Cookie.Com : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Cookies\anders rasmussen@doubleclick[1].txt -> Spyware.Cookie.Doubleclick : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Cookies\anders rasmussen@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Cookies\anders rasmussen@servedby.advertising[1].txt -> Spyware.Cookie.Advertising : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Cookies\anders rasmussen@tradedoubler[1].txt -> Spyware.Cookie.Tradedoubler : Cleaned with backup
    C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\C963YLKJ\mm[2].js -> Spyware.Chitika : Cleaned with backup

::Report End

Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 104417
Infected objects found: 0
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 0
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 929 Kb/s
Scan time: 00:41:24
-----------------------------------------------------------------------------

=============================================================================
Total session statistics
=============================================================================
Objects scanned: 104514
Infected objects found: 0
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 0
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 937 Kb/s
Scan time: 00:41:29
=============================================================================

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\PROGRAM FILES\AVPERSONAL\AVGUARD.EXE
C:\Program Files\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\soundman.exe
C:\Program Files\AVPersonal\AVGNT.EXE
C:\Program Files\Winamp\Winampa.exe
C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Program Files\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Anders Rasmussen\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\A1N898R2\hijackthis[1].exe
C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\S-1-5-18\07d493b7373a9d0d2bdd37a698cb50e0\update\update.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Program Files\SpywareGuard\dlprotect.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] soundman.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVGCtrl] "C:\Program Files\AVPersonal\AVGNT.EXE" /min
O4 - HKLM\..\Run: [WinampAgent] "C:\Program Files\Winamp\Winampa.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] "C:\Program Files\HP\HP Software Update\HPWuSchd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Program Files\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Program Files\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE" /background
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://C:\Program Files\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1126883227633
O16 - DPF: {7F8C8173-AD80-4807-AA75-5672F22B4582} (ICSScanner Class) - http://download.zonelabs.com/bin/promotions/spywaredetector/ICSScanner37360.cab
O16 - DPF: {AB86CE53-AC9F-449F-9399-D8ABCA09EC09} (Get_ActiveX Control) - https://h17000.www1.hp.com/ewfrf-JAVA/Secure/HPGetDownloadManager.ocx
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {EB387D2F-E27B-4D36-979E-847D1036C65D} (QDiagHUpdateObj Class) - http://h30043.www3.hp.com/aio/en/check/qdiagh.cab?326
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: AntiVir Service (AntiVirService) - H+BEDV Datentechnik GmbH - C:\PROGRAM FILES\AVPERSONAL\AVGUARD.EXE
O23 - Service: AntiVir Update (AVWUpSrv) - H+BEDV Datentechnik GmbH, Germany - C:\Program Files\AVPersonal\AVWUPSRV.EXE
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
20. oktober 2005 - 22:40 #5
Loggen er stadig ren, desværre så at sige, problemet skal løses på anden vis.
Prøv dette:
Klik på Start->Kør skriv SFC /scannow(bemærk mellemrum), klik OK.
Din XP-CD skal sidde i drevet.
Avatar billede andersd241 Nybegynder
20. oktober 2005 - 23:21 #6
den melder heller ingen problemer....
det eneste er at ewido security suite fandt noget spyware... kan det være det hele?
måske er det min hardware? min computer står ofte og hakker som en anden dieselmotor uden at den arbejder.
Avatar billede fromsej Praktikant
20. oktober 2005 - 23:38 #7
Hardware eller drivere.
Prøv at åbne dit kabinet, rens CPU blæseren for støv og skidt, gør det samme med en evt. grafikkortblæser.
Maskinen skal være slukket, og forsigtighed tilrådes(brug mund til blæser metoden).
Hvis det ikke hjælper, så tror jeg du skal afslutte dette spørgsmål, og oprette et nyt i Hardware eller XP kategorien.
Læg et link til denne tråd i dit nye spørgsmål, så folk kan se hvad der ikke er problemet.

Du lukker her ved at acceptere et svar, eftersom jeg ikke har løst dit problem, lægger du bare selv et svar og accepterer det.
Avatar billede andersd241 Nybegynder
21. oktober 2005 - 13:33 #8
fdfd