Avatar billede mpk Nybegynder
20. oktober 2005 - 11:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adobe Acrobat 7.0 låser når Norton Internet Security 2005 kører

Hej

Hos en kammerat har vi lige installeret Adobe Acrobat 7.0 (fra adobe CS2 pakken) det gik også fint nok, men da vi så startede programmet op, låste den totalt i forbindelse med en UDP request på port 53.

Vi deaktiverede da Norton Internet Security 2005, hvorefter Acrobat startede fint op alt virkede, fejlen ligner denne:

http://www.experts-exchange.com/Applications/Q_21509748.html

men da jeg ikke har login til dette site, kan jeg ikke se svaret :-(

er der nogle herinde som kan give en go forklaring/løsning på problemet ?
Avatar billede trekkies Juniormester
20. oktober 2005 - 12:13 #1
Har I prøvet satte rettigheder til Acrobat i Norton?

Har I Dansk eller Engelsk Norton?
Avatar billede mpk Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:10 #2
ja vi har givet Acrobat "aways access", men dette hjalp ingenting.

og det er den engelske version af Norton han kører.
Avatar billede mpk Nybegynder
20. oktober 2005 - 13:21 #3
nå, nu lykkedes det alligevel at få hevet svaret ud af førnævnte site, uden at betale ;-)

Accepted Answer:
Acrobat freezes because norton stops it from using internet in some bad manner
when you enable it, acrobat cannot recognize it and because you reset the system, norton forgets the setting
what you can do is that open norton internet security, look for program control and manually add acrobat and acrobat update with the settings of permit all. Then, when you are offline, start acrobat, it should work fine. if it does not, need reinstall for acrobat.

Author Comment:
thanks for the help, all. a lot was depending on this app working, so i'm glad it's sorted out. as it turned out, i did need to set up a manual program control rule for acrobat and its' updater. it seems silly that it had to be done this way, considering NIS was asking what i wanted to do anyway, but it worked sure enough.
Avatar billede trekkies Juniormester
20. oktober 2005 - 13:24 #4
Kan du sætte den op til det, eller skal jeg komme med en lille formel?
Avatar billede trekkies Juniormester
19. november 2005 - 23:52 #5
Tror du ikke snart at det er på tide at lukke dette spørgsmål?