Avatar billede coldshadow Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:29 Der er 2 kommentarer

Køb af CPU + bundkort

Efter som jeg er blevet en smule træt af min AMD 1,4ghz Thunderbird (kan ikke helt følge med længere), vil jeg ud at inverstere i noget nyt hardware. Bæstet skal primært buges til skolearbejde og lidt grafik/programmering, men vil også blive udsat for spil (som nok vil være det mest krævende).

Jeg har tænkt på at købe en Athlon64 3500+:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137618
pris ca. 1700 kr.

Jeg vil så købe et ASRock 939Dual-SATA2 at smække den på:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=151598
pris ca. 500 kr.

Bundkortet understøtter både AGP og PCI-e, så jeg kan beholde mit Radeon 9800 et-eller-andet med 128mb RAM, heatpipes og en lille nuttekær temperaturstyret blæser. Dette er MEGET belejliget for mig, da jeg ikke har lyst til at skulle ud at inverstere i et nyt grafikkort lige nu.

Grunden til at jeg har valgt en Athlon 64 3500+ (med Venice Core 0,9 micron) er dens lave strømforbrug og derved lavere temperatur.  Jeg HADER blæserstøj. Egentlig kunne jeg godt nøjes med lidt mindre performance, men så vidt jeg har kunnet se, er der ikke lige nogen "dårligere" Venice modeller derude...

Da jeg har et netværkskort og et lydkort, betyder det ikke så meget om disse er gode på bundkortet, ja jeg er faktisk noget nær ligeglad.

Jeg vil gerne have lidt respons på om det er et fornuftigt køb, som jeg er på vej til at bevæge mig ud i, eller om jeg burde bruge mine penge på noget andet...
Og om der er noget jeg har glemt, eller måske bør overveje...
Avatar billede coldshadow Nybegynder
19. oktober 2005 - 20:32 #1
Eeeeeeh, jeg vil naturligvis have den her CPU i stedet for:
Athlon 64 3200+
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=154099
pris 1000 kr.

Opdagede lige at den var med Venice core.
Avatar billede gskairo Nybegynder
20. oktober 2005 - 15:46 #2
Jeg kikker på præsist det samme... (Tomshardware anbefaler det også som en god og billig spille løsning)