Avatar billede dmk Nybegynder
19. oktober 2005 - 15:38 Der er 2 kommentarer

Flytning af Oracle

Jeg har erfaring med, at det at flytte en Oracle fra et fysisk netværk til et andet godt kan give nogle problemer. Sidste jeg gjorde det, endte jeg med at re-installere hele maskinen for at få det til at virke.

Det vil jeg gerne slippe for denne gang, så er der nogen der kan give mig opskriften på hvad det er man skal rette i Oracle's konfiguration for at få det til at køre videre?
Avatar billede charlie37 Nybegynder
03. november 2005 - 13:53 #1
de eneste problemer jeg kan komme i tanke om der kan opstå, er :

Ændret IP/Netbiosnavn - ret referencer i listeneren, og lign steder.

Ændret rettigheder - start services med korrekte konti
Avatar billede pnielsen Nybegynder
04. november 2005 - 09:58 #2
Listener.ora og tnsnames.ora er de eneste steder hvor du selv skal rette hostname/ip til. Brug iøvrigt altid hostnames i disse filer, fremfor ip.

Så er der sqlnet.ora - her skal du holde øje med authentication_services står til det rigtige. Hvis du har problemer med at connecte, kan du prøve at sætte den til NONE istedet for det den står til (formentligt NTS). Forklaring af denne parameter er lang - men kort fortalt drejer det sig om validering i dit domæne.

Så er der spørgsmålet om hvor den placeres uden/inden for firewall, DMZ etc. Der er også nogle ting her man skal være opmærksom på. Afhængig af hvilken platform du køre på er der forskellige muligheder.....

Jeg vil anbefale dig at konsultere mig eller en anden som kender til det hvis i skal i gang.
Du kan evt få mit tlf nummer næste gang i skal gøre det.

Der er nogle få ting du skal være opmærksom på - men du skal ihvertfald ikke reinstallere det hele. Så sig til når det sker....