Avatar billede caudillo Nybegynder
18. oktober 2005 - 22:30 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken bærbar??

Som titelen siger så er jeg på udkig efter en go bærbar. Jeg regner med en opsætning som denne:

Intel Centrino >1,7 GHz
512 mb DDRII ram
15,4" WXGA skærm
Gerne et dedikeret grafikkort som Radeon X600 el. lign.
Pris under 10.000

Jeg har hørt at Acer har en elendig service. Er der nogen der kan bekræfte det? Ellers bare kom med nogle bud på nogen spande.
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. oktober 2005 - 22:39 #1
Avatar billede bartz Praktikant
18. oktober 2005 - 22:49 #2
Hvad skal du bruge din bærbar til...
Avatar billede caudillo Nybegynder
18. oktober 2005 - 22:55 #3
Meget bredt. spil (til en vis grad), video-sjov, billedredigering og lign. Altså en go allround com.
Avatar billede bartz Praktikant
18. oktober 2005 - 23:04 #4
Den john stiggers kommer med er fin. Du kunne evt prøv at kigge på www.dell.dk
Der kan du få 1.86 1gbddr2 ram, ati x300 128 mb 80 gb mm til små 10000. Den der asus har en smule bedre grafikkort end dells, men hvad vægter du mest grafik eller ydeevne. Kan sige har selv sådan med x300 og kører perfekt c&c generals zero hour, bf2, cs heroes4 mm.
Avatar billede bartz Praktikant
18. oktober 2005 - 23:05 #5
Acer er også fin nok, kan ikke lige udtale mig og deres service, dog synes jeg bare at hos Acer der får man sku ikke hvad man betaler for. Sådan en som john kom med den vil nok koste 12-13k hos acer.
Avatar billede caudillo Nybegynder
18. oktober 2005 - 23:13 #6
Bartz, kan du ikke lige skrive et link til den Dell som at du omtaler?
Kan ikke lige finde den på Dells side..
Avatar billede bartz Praktikant
18. oktober 2005 - 23:48 #7
Jow 2 sek: http://www1.euro.dell.com/content/products/features.aspx/inspn_6000?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs

Kan se de ikke har tilbud på dobbelt hukommelse, prøv at vente 1 uge eller 2. De plejer altid at have dobbelt hukommelse så kan du få det jeg skrev til under 10k.
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2005 - 00:42 #8
Avatar billede huset Praktikant
19. oktober 2005 - 08:09 #9
bartz glemmer du ikke ofte at sige de spil kører perfekt i laveste opløsning.

10.000 for den dell 6000 er totalt spild af penge
Avatar billede huset Praktikant
19. oktober 2005 - 08:15 #10
Til en næsten samme pris som den dell 6000 har vi

http://www.laptop4u.dk/varer.php?serie=AsusA6V

http://www.pc-direct.dk/Default.aspx?page=NotebookSummaryPage&notebookid=Jmnb3bkdjA6klzXbvqD

og mange flere med bedre spec.

Dell 6000 holder bare ikke i den prisklasse. X300 egner sig IKKE til spil i de høje opløsningen spillefolk elsker
Avatar billede bartz Praktikant
19. oktober 2005 - 14:04 #11
Ja huset den er dårligere end en X700, men jeg kan ihvertfald ikke mærke noget når jeg spiller. Spiller C&C-Generals Zero Hour (fuld opløsning og alt), CS (100fps højest opløsning widescreen), Battlefield2 (højeste opløsning, dog medium details) det kører perfekt hos mig. Ja x700 er bedre men vil hellere have dobbelt så mange  ram vel og mærket ddr2 ram og en større processor end en bedre graikkort. Bærbar er IKKE beregnet til at blive spillet på men hvis der kommer en ok grafikkort som kan spille ovenstående spil så er det fint nok de fleste tror jeg. Kan så sige har aldrig set en anden bærbar en Dell der kunne tage 5-6 timer på den batteri der kommer med bærbaren når man køber den, og nej mener stadig ikke du kan få flere for pengene en den dell der. Du kommer med den eksempel med laptop4u der, den har dårligere ram, mindre processor og mindre batteri end min, hvis man skal beregne det til hvad det vil koste for dig at komme op med min dell så er det 2000+kr, dvs jeg har 2000 kr til at købe en bedre grafikkort end din, det kan jeg sagtens gøre køber bare en Dell I9300 som kommer med 256 mb geforce 6800 mener jeg, men vil dog ikke da mit og mange andres primær mål med bærbar computer det er at den forbliver bærbar..
Avatar billede caudillo Nybegynder
19. oktober 2005 - 18:00 #12
Jeg valgte en let brugt HP zd82, men jeg forsøgte at købe den Asus foreslået af John, men den var udsolgt alle steder og faldt så over HP'en, der kun var en måned brugt og meget billig. Men tak for svarene.
Avatar billede bartz Praktikant
19. oktober 2005 - 18:03 #13
Det var så lidt :)
Avatar billede huset Praktikant
20. oktober 2005 - 08:21 #14
Kæft du vrøvler bartz!
Avatar billede bartz Praktikant
20. oktober 2005 - 13:46 #15
Prøver lige igen, har været til Lan de sidste par dage så alt hvad der er blevet skrevet det var med en hjerneaktivitet der svare til 0.5%.
Ja X700 er bedre end X300, men det betyder ikke at X300 ikke kan spille spil for det kan den. Har lige været til LAN med den, hvor jeg spillede næsten alle spil på højeste opløsning, pånær Battlefield2.
En af mine venner har lige købt en Acer bærbar med X700 med samme konfiguration som min, vi prøvede bare for sjovs skyld at se hvilken en kunne holde længest i strøm, der var min klart bedre, ved ikke om det skyldes at X700 ikke har PowerPlay eller om opsætningen var anderledes hos ham end hos mig, men han siger at det ikke er tit bærbaren kommer over de 2 timer 15 min. Det kommer mig frem til at de fleste folk der køber bærbar de går ikke efter hvor god grafikkortet er, men derimod CPU, RAM og Batteri, det sidste man tænker er om bærbaren kan tage et slag CS i timerne.
Dernæst ville jeg påpege at de bærbarcomputere som du mener er bedre end Dell ikke holder. Dine bærbar har en bedre grafikkort, men min har en bedre batteri, ram og CPU. Hvis nu vi siger at dine bærbarcomputere skulle op på samme niveua some mine mht. cpu, ram og batteri, så vil det koste dig +2000 kr. Det vil så sige jeg har +2000 kr. til at skaffe mig en bedre grafikkort end den der X700 for at computerne er lige gode. Der kan jo så bare købe en Dell I9300 med Geforce 6800; mener jeg; og så er min 3 gange bedre end din, for så får jeg også lige 17 tommer skærm med og mange andre lækre ting. Det vil jeg dog ikke da min og mange andres primær mål med bærbar det er at den forbliver mobil at den ikke bare bliver en minidesktop version der næsten sluger ligeså meget strøm.
Avatar billede huset Praktikant
30. november 2005 - 15:07 #16
Har du fået en smule tid til at kaste feedback her eller lukke spørgsmålet!
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 09:24 #17
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede caudillo Nybegynder
17. december 2005 - 17:15 #18
Som jeg skrev ovenfor, så valgte jeg en HP ZD8000, som jeg fandt brugt. Endnu en gang tak for svarene, og go jul...
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 17:20 #19
Så luk da spørgsmålet!
Avatar billede caudillo Nybegynder
17. december 2005 - 17:21 #20
Hvordan det??? ja undskyld, men er ikk så pissekendt på det her forum...
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2005 - 17:22 #21
jaja den er sikkert ok...

Men du er altså blevet bedt om at lukke spørgsmålet...

Derfor smider jeg et svar, for du bad faktisk bare om forslag og det fik du. Derfor kan du ikke afvise div. forslag.
Avatar billede huset Praktikant
17. december 2005 - 17:29 #22
Dejligt du er tilbaws JS :D :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. december 2005 - 17:32 #23
Tak :)