Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
18. oktober 2005 - 20:07 Der er 7 kommentarer

XP home, kan ikke huske netvæks password

Jeg har et problem med at XP Home ikke huske netværkslogin, ligesom XP Pro.
Hvis jeg har et netværksdrev eller andet, vil XP home, have at man skal taste det ind hver gang.... og det er p...e Irriterende.

Jeg ville blive lykkelig, hvis nogen havde en regkeye eller ligende.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
18. oktober 2005 - 20:19 #1
Måske kan du bruge noget herfra: http://www.eksperten.dk/spm/170974

Jeg selv løste problemet forleden dag, ved at slette hele kontoen som brugernavn og kode henviste til i et døgns tid. Herefter genoprettede jeg kontoen samtidig med at jeg havde fået opgraderet til SP2. Nu får jeg ikke længere fejlmeldingen, men..........jvf. mange tråde med samme problem kan der være forskellige løsningsmuligheder.

Du har helt ret.......det er hamrende irriterende. Hvem har du udbyder, i det fejlen også nem kan ligge på deres server!
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2005 - 20:28 #2
Du kan bare logge på pcen med administrator kodeordet...

Altså når dialogboksen kommer frem skriver du bare

brugernavn : Administrator
Password : [ditkodeord]

kodeordet var det du brugte da du installerede XP på maskinen..

Alternativ giver du adgang fra "gæst" kontoen...

Mvh
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
18. oktober 2005 - 20:29 #3
Mange tak for dit svar.... det er desværre ikke opkoblingen til internettet. Det er min netværksshare.

Jeg kender godt det problem du henviser til, det er også ret irriterende. Men jeg mener faktisk at det er Service packen der gør trikket.

Mange tak for dit hurtige svar, men mit problem ligger på lokal netværket...
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
18. oktober 2005 - 20:33 #4
Joker, ja men jeg er ikke intresseret i at have generelle admin. rettigheder fra XP Home.... problemet er der slet ikke på XP pro, der logger man på en gang og så husker den det for eftertiden.... Det er generelt for de XP Home jeg kender til og det er vildt irriterende...
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2005 - 20:36 #5
Okay, problemet er altså FRA xp home til xp pro ?

Prøv at fjerne fluebenet i "brug simpel fildeling" under avanceret i mappeindstillinger i stifinder..

Herefter kan du ved højre klik og egenskaber på den mappe du ønsker at dele tilføje brugeren "guest"..

Dette skulle mig bekendt give direkte tilladelse fra xp home til en delt mappe på xp pro..
Avatar billede jokkejensen Novice
18. oktober 2005 - 20:37 #6
how.. det var ikke avanceret, men under "vis" i mappe indstillinger :)
Avatar billede Christian I. Elvang Nybegynder
19. oktober 2005 - 15:49 #7
hmm... virker heller ikke. Hvis jeg kunne få samme dialogboks som i XP pro, hvor man kan krydse af i logon dialogboksen, der kommer første gang man kobler op til en ny share, ville det være perfekt.

Der mangler simpelhen det flueben i XP Home Edition