Avatar billede -jesper- Nybegynder
18. oktober 2005 - 10:18 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

CPH-metronet, 8Mbit til ingen verdens penge

Hej alle i gæve net-folk :)

Det er jo ingen hemmelighed at Internet opkoblinger er det rene guld her i Danmark i forhold til mange andre lande. Men nu er der måske ved at komme forbedringer på vej - i hvert fald til os i København i første omgang..

Se på www.cph-metronet.dk

Jeg har skrevet lidt med dem, og det virker sådan set også fint nok - nu vil jeg så lige høre om der var nogen af Jer, der havde en mening om det?

Gennem email kontakt med dem har jeg fået følgende oplyst:

De benytter D-Link DSL 300T som Ethernet-modem, der ifølge anmeldelser på andre web-steder fint fungerer sammen med f.eks. en router.

Man er ikke tvunget til at have en fastnet-telefon på adressen. Her skal man blot betale en lille bid ekstra om måneden (45,- vist nok)

Hvis man kigger på deres priser, er de ikke så lave endda hvis man sammenligner dem med de svenske (eftersom firmaet er svensk baseret). Dvs. at de dog stadig er meget billige i DK i min mening. De skriver at de tager fordel af ethernetteknologien er blevet modem og med en forholdsmæssig billig platform kan tilbyde høje hastigheder og stabilitet.

Hvad synes I? For godt til at være sandt?.. Ifølge deres hjemmeside kan jeg godt blive koblet op - men jeg ville nu gerne høre et par succes-historier først..

Håber at kunne få nogle kommentarer fra Jer

Med venlig hilsen
Jesper
Avatar billede doc_magoo Nybegynder
18. oktober 2005 - 19:39 #1
Jeg har også selv fundet dette tilbud. Der ikke så mange der kan matche dem længere. Men er der nogen hage ved dette?

MVH

Der Doctor
Avatar billede whee Nybegynder
18. oktober 2005 - 22:44 #2
Det ser spændende ud, tak for tippet!
Vi lige overveje det lidt og afvente om der eventuelt kommer nogle erfaringer fra andre.
Avatar billede phliplip Nybegynder
25. oktober 2005 - 10:03 #3
Jeg har også lige set tilbudet.. er der nogen der har bestilt og fået leveret deres løsning?
Avatar billede sorry Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:23 #4
Jeg har idag bestilt internet fra Cph, vender tilbage med ris/ ros
Avatar billede whee Nybegynder
26. oktober 2005 - 14:27 #5
Megasurt at det kun er i Københavns området. Amager er slet ikke med :-(
Men det kommer vel nok! Ser frem til ris/ros. Det ser umiddelbart ud til at være et godt tilbud.
Avatar billede -jesper- Nybegynder
28. oktober 2005 - 12:23 #6
Sorry >> Glæder mig til at høre mere. Fortæl endelig om al korrenspondance du laver med cph-metronet :-) ..

Jeg er simpelthen for stor en kylling til at smide min CC linie ud for at hoppe med på vognen her før jeg hører om en succes-historie eller 2 :-)
Avatar billede sorry Nybegynder
28. oktober 2005 - 13:49 #7
Har indtil videre modtaget en ordrebekræftigelse fra Cph,
Ingen foreløbig installations dato.
"Bekræftelse får du pr brev, når vi har en bekræftelse fra TDC på vi kan koble dig op på den ønskede dato."
Avatar billede sorry Nybegynder
28. oktober 2005 - 14:01 #8
CPH-Metronet bekræfter hermed at have modtaget din bestilling på:
Produkt: ADSL8

Oprettelse: 595,-

Pr. måned: 295,-

Bindingstid: 6 måneder fra installationsdato
--------------------------------------------------------------------------------

Kundenummer.: ----

Installationsadresse:  ----------
Gammel Køge Landevej
2500 Valby

Tilknyttet telefonnummer: 361----

E-Mail: -------tele2adsl.dk

Bemærk:
. Ved kontakt til kundeservice skal du altid angive dit kundenummer.
. Al information vedrørende levering vil automatisk tilgå den E-Mail adresse du har angivet, hvis du ikke har angivet nogen E-Mail kan du kontakte kundeservice og oplyse denne.

Det videre forløb:
CPH-Metronet vil så hurtigt som muligt tage kontakt med dig, når vi har fået en endelige installationsdato for din forbindelse og du vil i denne forbindelse modtage en leveringsbekræftelse.

I forbindelse med installationsdato så vil CPH-Metronet bestræbe sig på, at imødekomme dine ønsker, vi kan dog ikke på nuværende tidspunkt garantere, at vi kan imødekommer dine ønsker.

Ny forbindelse:
Hvis du ikke allerede har ADSL vil levering normalt ske indenfor 4 til 6 uger.

Operatørskifte:
Hvis du skifter operatør, så skal du selv opsige din forbindelse hos din nuværende operatør. I forbindelse med opsigelsen anbefaler vi, at du opsiger forbindelsen med et varsel på 60 dage for derigennem, at minimere den tid du står uden internet. CPH-Metronet vil så vidt det er muligt prøve, at få din nye forbindelse implementeret samtidigt med, at den gamle nedtages.

Som kunde skal du sørge for, at holde CPH-Metronet orienteret om bla. bekræftelse på din opsigelse hos din nuværende operatør samt andre faktorer som kan have indflydelse på leveringen. Dette kan ske pr. mail til: bestilling@cph-metronet.dk eller pr. telefon til support på 88200111.

Vi glæder os til, at levere din forbindelse.

Med venlig hilsen
CPH-Metronet
Avatar billede profit Nybegynder
02. november 2005 - 12:18 #9
Det lyder sgu godt, det kan da ikke gå hurtigt nok med og bestille.. Hurraaaaa
Avatar billede rijah Nybegynder
15. november 2005 - 20:31 #10
Ja nu tillader jeg mig lige og svare igen, en af mine venner har fået det, trods protester fra mig og mange andre. Og til stor overraskelse kører det med en elendig ping og nedetid ret ofte. Han har haft det siden den 11 november. Og har ikke haft stabilt net siden han skiftede. SÅ endnu engang, jeg vil ikke anbefale nogen og investere i det. . Og det er ikke på grund af at han bor for langt fra centralen eller lign. fordi han er blot 500 meter derfra.
Avatar billede -jesper- Nybegynder
02. december 2005 - 20:23 #11
Hej sorry og andre.. Er der noget nyt at berette om CPH-Metronet's produkt? :)
Avatar billede sorry Nybegynder
03. december 2005 - 17:06 #12
Har intet hørt, men det må være på trapperne :)
Avatar billede zneider Nybegynder
04. december 2005 - 17:49 #13
Hey Alle.

Jeg har fået mit Metronet, og det kører super. Har bestilt en 8Mbit, og da jeg testede hastigheden på den første gang, fik jeg 13Mbit ned og 1 op. Så de har lagt lidt ekstra i posen til mig. Installationen gik nemt, og jeg har ikke oplevet problemer endnu. Kan kun sige at det funger.
Avatar billede -jesper- Nybegynder
22. december 2005 - 20:27 #14
Hej folkens! Kan man lokke en lille update ud af Jer? Både dem som har fået det selv (zneider, sorry, m.m.) og dem som har venner, der har fået det (rijah) - Er det stadig godt for nogle af Jer - og skidt for andre? Eller er der nogle ting, der har ændret sig lidt?

Ser frem til at høre mere fra Jer - Jeg lægger min bestilling her efter nytår regner jeg med - Glædelig Jul til alle! :)
Avatar billede phliplip Nybegynder
23. december 2005 - 13:19 #15
Jeg har ikke købt det. Men var det ikke fordi vi i min andelsboligforening er ved at få 25mbit/25mbit pr. lejlighed :P~~~~~~ - Så havde jeg nok også sendt en bestilling afsted inden længe ;)

25mbit/25mbit.. nam nam
Avatar billede sorry Nybegynder
27. december 2005 - 10:29 #16
Da min opsigelse til min nuværende udbyder, er gået tabt. Er min bestilling hos Cph, rykket til D. 31/01-06 :(  Vender tilbage senere.
Avatar billede sorry Nybegynder
31. januar 2006 - 13:06 #17
Så lykkedes det,er nu oppe med min nye forbindelse, 8Mbit. Det kører bare, downloader med ca 10 Mbit, så jeg skal ikke klage.
Avatar billede -jesper- Nybegynder
01. august 2006 - 11:04 #18
Så har jeg endelig fået taget mig sammen til at bestille også :) Nu får vi at se hvordan det går..
Avatar billede -jesper- Nybegynder
11. september 2006 - 16:28 #19
Hej alle.. Et hurtigt spørgsmål/tjeneste jeg vil høre Jer om! Kan en af Jer fortælle mig hvilken version firmwaren er I Jeres D-link DSL-300T leveret af CPH-Metronet (hentet i ComputerCity)??

Jeg er nemlig blevet tilbudt modemet brugt fra en anden DSL linie og vil bare lige sikre mig at det kan opgraderes til brug hos CPH :) (vi fattige studerende må jo spare hvor vi kan)

Håber nogen kan hjælpe.. Jeg bliver koblet op d. 2 oktober..