Avatar billede rene2u Nybegynder
19. april 2001 - 08:36 Der er 56 kommentarer og
7 løsninger

Nu vil jeg ha´ ADSL - hvad skal jeg vælge ?

Hej x-perter !

Jeg har længe overvejet at få ADSL, og nu skal det være !

Nedenstående udbydere og priser pr. mrd. kan jeg vælge imellem, hvilket ville være det bedste \"køb\" eller er der andte alternativer.?

Teledk.
256/128 - kr 349,-
512/128 - kr 449,-

World online
256/128 - kr 295,-
512/128 - kr 445,-

Cybercity
384/384 - kr 396,- *
512/512 - kr 476,-

* synes jeg selv virker som en ok -løsning !?

/rene2u
Avatar billede kapla Nybegynder
19. april 2001 - 08:38 #1
Cybercity synes jeg :)
Avatar billede disky Nybegynder
19. april 2001 - 08:38 #2
Tele danmark.

Ud fra hvad jeg har hørt hos venner og egen erfaring.

Er de uden tvivl de bedste.
Avatar billede rene2u Nybegynder
19. april 2001 - 08:41 #3
1 = 1,36 kr
2 = 1,14 kr
3 = 1,15 kr
4 = 1,15 kr
5 = 1,03 kr *
6 = 0,92 kr (men dog lidt for dyr pr mrd.)

/rene2u
Avatar billede zycho Nybegynder
19. april 2001 - 08:44 #4
Teledanmark, da du kan være rimelig sikker på at selv om du har nok kobber, og du bestiller det hos f.eks. WOL så er det Teledk som foretager målingerne, og så siger de at der ikke er nok kobber (selvom der er). Så har du derved gået og ventet i en måned for ingen grund.

Bestiller du det derefter hos Teledk siger de sikkert god for det, for nu er det dem selv det drejer sig om, og de vil jo gerne have mange kunder???
Avatar billede zycho Nybegynder
19. april 2001 - 08:45 #5
Monopol-udnyttelse.....
Avatar billede disky Nybegynder
19. april 2001 - 08:47 #6
zycho: ja den kommentar skulle jo komme.

Men prøv at undersøg hvem der har bedste backbone i DK, af ovennævnte udbydere.
Avatar billede zycho Nybegynder
19. april 2001 - 08:53 #7
disky >> du kan da bare sige hvem der har den bedste backbone....Gider ikke at lede efter det hvis du ved det!
Avatar billede disky Nybegynder
19. april 2001 - 08:56 #8
tele denmark,
Avatar billede ellebaek Nybegynder
19. april 2001 - 09:01 #9
Jeg ville også vælge Teledanmark ...

hvis du har problemer ringer du til dem, og det er rettet inden aften !
Avatar billede microtec Nybegynder
19. april 2001 - 09:05 #10
Teledanmark.

Har dem selv.
Det var trægt at få en installationsdato fra dem, men det har virket 100% efter det blev installeret. Der har aldrig været perioder, hvor det ikke har virket.

Jeg ved at specielt WOL ofte har nedbrud på de enkelte ADSL-centraler, hvor deres kunder så bare ikke kan komme på nettet en halv til en hel dag.
Avatar billede dana Nybegynder
19. april 2001 - 09:18 #11
De priser/hastigheder du har nævnt for Cybercity er for erhverv og ikke privatpersoner. For private er priserne/hastighederne en del anderledes.
Avatar billede snowball Novice
19. april 2001 - 09:18 #12
rene2u: Hvor har du lige fået prisen på CC 512/512 fra !? Den plejer (og ifølge deres side) at koste 595 pr. mdr. !!!

Men ellers så vil jeg da anbefale CC. Jeg har aldrig haft ét eneste nedbrud på linien siden jeg fik den for ca. ½ år siden. Og hvis CC endelig har problemer med noget, så er de gode og hurtigere til at informere deres brugere om det (vel at mærke hvis man er tilmeldt deres Driftstatus mailingliste!)

Snowball
Avatar billede matias Nybegynder
19. april 2001 - 09:19 #13
jeg mener også at feks. WOL ikke oplyser den reele pris, da du oveni skal betale 50,- i lege af router. Det er med i TD pris.
Avatar billede disky Nybegynder
19. april 2001 - 09:20 #14
snowball: ja sådanne en mailing liste er rigtig god, hvis ens ADSL linie er nede.

Jeg kender flere der har haft CC adsl og de har kun haft problemmer, ustabilt, dårlig hastighed osv.

Min proaccess 512/512 har kørt uden problemmer siden jeg fik den
Avatar billede dana Nybegynder
19. april 2001 - 09:20 #15
ADSL

Med Cybercity ADSL får du:

En forbindelse der er online 24 timer i døgnet
En fast månedlig pris - ingen minuttakster
Hastigheder op til 2 Mbit/s
Priser
Down/Up Oprettelse: Afgift/md: Trafik: Udstyr:
256/128 kbit/s 0,- 345,- Fri ADSL-router
384/128 kbit/s 0,- 395,-  Fri ADSL-router
512/128 kbit/s 0,- 495,- Fri ADSL-router
960/128 kbit/s 0,- 695,- Fri ADSL-router
384/384 kbit/s 0,- 495,- Fri ADSL-router
512/512 kbit/s 0,-* 595,- Fri ADSL-router
1 Mbit 512 kbit/s 0,-* 795,- Fri ADSL-router
2 Mbit/512 kbit/s 0,-* 995,- Fri ADSL-router

Alle priser er inkl. moms

Avatar billede disky Nybegynder
19. april 2001 - 09:21 #16
og du glemmer at fortælle at de f.eks. har en kraftig censur på deres newsserver, f.eks. kan du godt glemme alt om at hente binære filre over 128 Kbyte dem filtrere de væk
Avatar billede dana Nybegynder
19. april 2001 - 09:27 #17
Jeg har ADSL hos CC og jeg klager ikke!

:)

Der er vel når det kommer til stykket noget godt og noget dårligt ved alle udbyderes DSL linier. Der er aldrig noget der kan blive 100% perfekt!

:)
Avatar billede dana Nybegynder
19. april 2001 - 09:33 #18
Oversigt over ADSL løsninger med Cisco 677 router

Alle priser er inkl. moms.
World ADSL 256/256  512/512 2 Mbit/512
Downstream 256 kbit 512 kbit 2 Mbit
Upstream 256 kbit 512 kbit 512 kbit
Fri trafik Ja Ja Ja
Oprettelse 0,- 0,-
2000,- kr.
Pris per måned 395,- kr. 595,- kr. 995,- kr.

Ved bestilling af World ADSL 256/256, 512/512 eller 2Mbit/512 er følgende inkluderet i prisen:
Leje af Cisco 677 router (World Onlines ejendom)
Besøg af tekniker fra Tele Danmark
Professionel og velbemandet support
Fast IP-adresse
Avatar billede rene2u Nybegynder
19. april 2001 - 09:52 #19
Uuuuha uha uha .... gutter og gut-inder, jeg er ikke blevet mindre forvirret ....!
...
sig mig vælger jeg tdk - skal jeg vel også have dem som alm. teleselskab (telefoni) ? - det er jeg ikke udpræget vild med !

/rene2u
Avatar billede disky Nybegynder
19. april 2001 - 09:52 #20
rene: ja det skal du
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 09:57 #21
rene2u:> Hvor bor du henne i landet? Har du overvejet adsl fra Mobilix?
Avatar billede rene2u Nybegynder
19. april 2001 - 10:35 #22
/jdaugaard
Herning, Jammen nej Mobilix har for dyre telefoni priser. F.eks ringer jeg en del til storbritanien
tele2 (min nuv. tele-udbyder) døgntakst 1,25
mobilix 2,44 dagtakst og aftentakst 1,78 - det render op ...!  ;-))

/rene2u
Avatar billede jens Nybegynder
19. april 2001 - 10:38 #23
Jeg kan også snart få ADSL hos Tele DK. Men mener at have hørt at der er en masse begrænsninger ifbm. Netmeting og andre programmer hvor man kommunikere direkte med en anden computer ( ens kammerats f.eks. ) - har det noget på sig ?
Det jeg måske skal have er Tele DKs Pro@cess.

Alternativt kan jeg også snart få Stofanet igennem noget bynet ( kolding ) er det noget der er bedre end ADSL ( stabilitet, pris )

Jens

Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 10:40 #24
Ok.. Mobilix udbyder heller ikke ADSL i Herning endnu!
Men hvis jeg var dig ville jeg så vælge CC! Har selv en forbindelse fra CC, og er meget tilfreds med den. Aldrig haft nogen problemer :-)
Avatar billede disky Nybegynder
19. april 2001 - 10:40 #25
jens:

Det er ikke TDC\'s skyld at netmeeting ikke virker ordentligt.

Det skyldes nemlig at h.323 protokollen som anvendes ikke virker særligt godt igennem en NAT router. Hvilket sikkert også gør sig gældende hos de andre udbydere med routere.

Drop Stofa, de er for ringe, langsomt begrænsning i traffik, og elendig service
Avatar billede rene2u Nybegynder
19. april 2001 - 10:44 #26
/ jens
Du kan selv prøve at oprette et spørgsmål ? og uddele nogle point, istedet for at stille nye spørgsmål i min gruppe ! ;-)

/rene2u
Avatar billede jens Nybegynder
19. april 2001 - 10:50 #27
/rene2u >> jeg deler gerne point ud, men hvor dog starte noget nyt når der nu snakkes om det samme her. Synes der begynder at være en anden, hård, tone her på eksperten, men det er sikkert bare mig.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 10:53 #28
Jeg vil nu gi\' rene2u ret.. der lidt ligesom du gerne vil ha\' nogle svar, men ikke vil give point! Desuden forstyrrer det jo lidt i hans spørgsmål :-)
Avatar billede rene2u Nybegynder
19. april 2001 - 10:59 #29
/jdaugaard
Tak ! ;-)
Avatar billede jens Nybegynder
19. april 2001 - 11:03 #30
nå, jamme så undskylder jeg.

Grunden til at jeg smed mit spørgsmål ind var den her pasus:

\"og du glemmer at fortælle at de f.eks. har en kraftig censur på deres newsserver, f.eks. kan du godt glemme alt om at hente binære filre over 128 Kbyte dem filtrere de væk\"

Jeg kom så til at tænke på om det kunne forbindes med det jeg havde hørt ( at der var begrænsninger hos Tele DK )- ergo syntes jeg at mit spørgsmål kunne bidrage med noget til debatten.

Jeg begår så en kraftig synd ved at spørge på Stoffa ;-)

Jeg skal ikke forstyrer jer mere med mine gratis spørgsmål.

Forsat god dag, Hilsen
Jens :-)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 11:04 #31
Så blev han fornærmet :-)
Avatar billede msmows Nybegynder
19. april 2001 - 11:08 #32
Har gode erfaringer med CyberCity. Er teknisk mere problemfrit end TeleDK, da der bruges et seperat sæt kobber, hvor TeleDK bruges en filterløsning.
Desuden har CC nogle gode ekstratilbud (gratis) bl.a. et velfungerende webfaxsystem.
Avatar billede rene2u Nybegynder
19. april 2001 - 11:08 #33
Hvis jeg nu vælger CC
Priser - Privat
Down/Up Oprettelse: Afgift/md: Trafik: Udstyr:
256/128 kbit/s 0,- 345,- Fri ADSL-router
384/128 kbit/s 0,- 395,-  Fri ADSL-router
512/128 kbit/s 0,- 495,- Fri ADSL-router
960/128 kbit/s 0,- 695,- Fri ADSL-router
384/384 kbit/s 0,- 495,- Fri ADSL-router
512/512 kbit/s 0,-* 595,- Fri ADSL-router
1 Mbit 512 kbit/s 0,-* 795,- Fri ADSL-router
2 Mbit/512 kbit/s 0,-* 995,- Fri ADSL-router

Alle priser er inkl. moms

Priser - Erhverv

Produkt Oprettelses Afgift/md: Trafik: Udstyr
384/384 Kbit/s 0,- 396,- Fri ADSL-router
512/512 Kbit/s 1596,-  476,- Fri ADSL-router
1 Mbit /512 Kbit/s 1596,- 636,- Fri ADSL-router
2 Mbit/512 Kbit/s 1596,- 796,- Fri ADSL-router

Alle priser er ekskl. moms

Er disse prise inkl. abonnement, router, oprettelse, etc. !? og hvilken skal / kan jeg få mest ud af når prisen skal være 400 - 500,- kr /mdr. ?

/rene2u

Avatar billede disky Nybegynder
19. april 2001 - 11:09 #34
msmows: undskyld jeg siger det, men du vrøvler.

Det filter gør ikke tingene mere komplicerede.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 11:10 #35
Det kommer an på hvad dit forbrug er? Hvis du har brug for at uploade meget så skal du jo nok bruge 384/384, men ellers ville jeg vælge 512/128!
Avatar billede snowball Novice
19. april 2001 - 11:11 #36
Privat priserne er i hvert fald med det hele. Altså med router, abonnement og alt det der !

Snowball
Avatar billede microtec Nybegynder
19. april 2001 - 11:15 #37
msmows >> Det er direkte nonsens at sige at CyberCity kører mere problemfrit end Teledanmark fordi de benytter et ekstra kobberpar.
Hvis CyberCity måtte, ville de meget gerne benytte de eksisterende kobberpar. Og husk lige på at ADSL faktisk er beregnet til at benytte det samme kobberpar som telefonien.
Der er INGEN problemer med Teledanmarks løsning, hvor der benyttes et skillefilter.

Man får da \"gratis\" ekstratilbud uanset hvilken udbydder man vælger. Der følger jo altid et internetabonentment med i handlen.

Dine argumenter for CC er særdeles usaglige.
Hvis denne diskussion skal have nogen værdi, bør den holdes på et sagligt niveau.
Avatar billede unouno Nybegynder
19. april 2001 - 11:41 #38
jeg ville nok vælge world 256/128 - kr 295,-
da det er den der koster mindst på månede....
nu hvor du kan være på 24 i døgnet så kan det jo være lige meget  om man henter med 30kbs  eller 50 kbs..... du kan jo bare sætte den til at hente en fil også se TV eller spise eller hva du nu bruger din tid på...
Avatar billede msmows Nybegynder
19. april 2001 - 11:58 #39
Åhh ved I nu hvad, der har i adskillige tilfælde været en del bøvl pga. filteret. Hvorfor skulle det være usagligt microtec?
At et filter i sig selv er en enkelt ting, er det stadig noget af det en del montører bøvler med.
Avatar billede microtec Nybegynder
19. april 2001 - 12:16 #40
msmows >> Det er usagligt at sige at CC´s løsning med 2 kobber-par \"Er teknisk mere problemfrit end TeleDK\".
Alle ved at CC kun benytter 2 kobber-par fordi Teledanmark ikke vil give dem lov til at anvende et skillefilter på det eksisterende kobberpar.

Det er nonsen at fremhæve det som en fordel at CC er nød til at anvende 2 kobberpar pga. TD´s monopol.

Det er helt forkert at hævde at man få færre problermer når der ikke anvendes et skillefilter. Problemerne ligger så godt som altid i routeren hos kunden eller på ADSL-udstyret på centralen.
Avatar billede msmows Nybegynder
19. april 2001 - 12:29 #41
> microtec  Grunden til at CC anvender seperat kobber, er ikke det jeg skriver om. At man har oplevet mange problemer med TDCs filtre en del steder (oftest manglende kompetance hos montørerne) gør altså at jeg hellere vil anbefale CC. Men at delagtiggøre andre i erfaringer er måske ikke velset? :-)
Avatar billede microtec Nybegynder
19. april 2001 - 12:43 #42
msmows >> Det er meget velset at delagtigøre andre i erfaring.
Jeg mener bare den udlægning du kommer med er usand. Man får IKKE en bedre løsning fordi der ikke anvendes skillefilter.
Der må være andre, og bedre, grunde til at du anbefaler CC frem for TD.

Jeg har tit selv været træt af TD, men der skal også være rimelighed i de argumenter der anvendes.
Mit ADSL fra TD kører problemfrit, også med skillefilter. Der var knas med at få TD til at overholde leveringstidspunkterne, men den tekniske løsning virker perfekt.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 12:54 #43
zycho>> TDC har leveringspligt på telefonlinier. Da CC ikke bruger skillefilter ligger de beslag på hele linien, hvilket forhindrer TDC i hvad de er lovmæssigt forpligtiget til. CC arbejder sammen med andre i øjeblikket på at få skillefiltre på, men så SKAL du have TDC som teleoperatør. Man regner med at det bliver omkring juli, men man er ikke sikker.

Og som så mange andre så er jeg p.... træt af TDC af flere grunde, men deres ADSL produkter er stabile og pålidelige. Desuden er Netexpres noget af det billigste p,t hvis man ikke behøver fast IP ( selv der er de dog godt med med Pro@ccess ).

Prøv desuden at se på Mobilix......jeg har dog aldrig hørt kommentarer fra nogen som reelt har det.

/cyber_k
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 13:00 #44
Her er hvad CC skriver:
Som det har været indtil nu har Telestyrelsen besluttet at det er
                  Teledanmark der råder over det eksisterende rå kobber.

                  Vi er i øjeblikket igang med nogle lange forhandlinger om at få den
                  samme mulighed som TDC til at gå ind og \"dele\" kobberet med det
                  skillefilter du omtaler. Vi regner p.t. med at dette vil blive aktuelt i
                  juli måned. Jeg kan dog ikke lovet det før jeg det er bekræftet af
                  bestyrelsen. Når dette sker vil alle i kunder blive informeret om det
                  hurtigst muligt.

                  Dog er det stadig en forudsætning at du skal have telefonabonnement hos
                  Teledanmark. Lad os sige du havde telefonabonnement hos en anden
                  teleudbyder ville det teleselskab have lejet sig ind hos Teledanmark-
                  ergo er det deres rå kobber og derfor ikke noget vi kan råde over.

/cyber_k
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. april 2001 - 13:01 #45
Jeg har 384/384 fra CC og er da egentlig ganske udemærket tilfreds med det, det koster dog 495,-, men det har du nok fundet ud af.

Hvis du ikke har brug for ofte at sende store filer bør du nok vælge 384/128 istedet. Det er billigere og du vil ikke have brug for overkapacitet på upload siden.

/Nikolaj
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 13:11 #46
cyber_k:> Mobilix tilbyder altså adsl med skillefilter...
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 13:20 #47
jdaugaard>>jeg menes ikke at have sagt andet. Skulle det nu være tilfældet at jeg har skrevet det således at det kan misforståes, så beklager jeg.
Jeg nævner Mobilix netop fordi jeg har haft interesse for denne forbindelse. De skriver en masse som jeg ikke forstår. Bl.a. at det ikke er muligt med et internt netværk ???? De burde nok skrive at de ikke tilbyder en løsning hvor router medfølger. osv osv.

Desuden er jeg træt af folk som brokker sig over selskaber/forbindelser som de ingen personlig erfaring har med.
Det er mange, rigtig mange som brokker sig over TDC, men som aldrig har haft en ADSL opkobling hos dem. Sjovt nok er der ingen af dem som har TDC som er utilfreds. Ja....man undrer sig..... :)
Avatar billede bandit1 Nybegynder
19. april 2001 - 14:23 #48
Jo det er nemt at tæve på den store, men faktisk er dem der har bedst support, og man skal ikke hænge i telefonen i timer.

Altså TDC, og tro mig jeg er heller ikke glad for TDC, men det er dem er mest seriøse når man skal bruge et råd, CC glem dem, der får man den sang om at en tekniker ringer tilbage, det gør han osse men man ved som regel selv mere end supporteren, der er min oplevlse.........

WOL er de her endnu, Mobilix tja hvad skal man sige boller fra Kohberg....
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
19. april 2001 - 14:23 #49
Cybercity, helt klart!!

Her har du mange flere muligheder end teledanmark, og ovenikøbet en bedre hastighed!!
Avatar billede bandit1 Nybegynder
19. april 2001 - 14:28 #50
CC efter at Klaus har forladt skuden, kniber det lidt for dem, med at komme vidre........
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
19. april 2001 - 14:30 #51
bandit1:> Jeg har snakket med CC suport en gang! Det var der ingen problemer i! Han ringede tilbage inden der var gået særligt længe, og hjalp mig med mit problem...
Avatar billede snowball Novice
19. april 2001 - 14:31 #52
Her vil jeg så lige forsvare CC lidt! De gange jeg har haft kontakt til CC, har jeg altid fået et svar jeg kan bruge enten samme dag eller dagen efter ! OK, det har så ikke været de vilde tekniske spørgsmål, men alligevel.

Snowball
Avatar billede rene2u Nybegynder
19. april 2001 - 14:32 #53
/cyber_k
Jammen jeg regner ikke med at alle \"Brokke\"-svarene skal betragtes som brok, jeg tror bare at folk giver deres egen mening til kende hvad enten det er er egne erfaringer eller andres, evt. negativitet kommer vel ikke ud af den blå luft ...!?
Mit problem er at jeg hælder lidt til ADSL hos TDC, men ønsker dem ikke som telefoni- udbyder længere.. og hvad gør man så .. ?

Måske ligeledes derfor jeg bringer spørgsmålet op i dette medie.. hvem kender ikke det at gøre et \"forkert\" valg - ved at fortyde senere...
men uanset hvad, for hvert svar/kommentar jeg modtager på dette spørgsmål, bliver jeg en lille smule klogere (og lidt forvirret), med det skulle jo gerne ende ud med at jeg kan tage mit valg, udfra at have fået andres meningstilkendegivelser, og afklaret mine tvivlspørgssmål... !  ;-)

/rene2u
Avatar billede microtec Nybegynder
19. april 2001 - 14:38 #54
snowball >> Du behøver ikke at forsvare CC.
Der er ikke sagt noget dårligt om dem.
Det jeg holdt hårdt på var at det ikke er seriøst at sige at CC er bedre end TDC fordi de ikke benytter skillefilter.
Man kan ikke bruge et skillefilter til at fra- eller til-vælge den ene eller anden udbyder. Det er nonsens :o)

Jeg har ingen erfaring med CC, så jeg udtaler mig ikke om dem.

Jeg har dårlig erfaring med WOL, som ofte er nede.
TDC benytter jeg selv nu, og er særdeles godt tilfreds.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 14:38 #55
De gange jeg har kontaktet CC er der både via mail og telefon max gået 10minutter. Jeg er mildest talt imponeret. Hvad angår deres tekniske viden rækkede den dog ikke længere end jeg havde læst mig til på deres hjemmeside.
TDC\'s kundeservices viden er ligeledes. En stor del af dem som sidder der er studerende som ikke har den helt store personlige interesse. Man kan dog være heldig at støde på en \"Ekspert\" :)
Avatar billede cyber_k Nybegynder
19. april 2001 - 14:55 #56
rene2u>> Der er en markant forskel på brok ( ex. øhh.. lorte TDC ) og konstruktiv kritik ( ex. TDC kunderservice har været langsom de gange jeg har kontaktet med dem ).

Jeg har selv nøjagtig samme problem som dig.... Men jeg skal bruge dog bruge ADSL og 3 telefonlinier, hvilket ikke gør det mindre kompliceret.

Jeg synes du skal ringe til Mobilix. Billigere telefon og prismæssigt konkurrencedygtig ADSL. Så slipper du for TDC.

Avatar billede kurtj Nybegynder
19. april 2001 - 23:09 #57
rene2u >> Hvis du ikke er interesseret i at skifte telefonioperatør har du vist kun 2 valgmuligheder CC eller WOL, og de kræver begge frit råtkobber(endnu da).
Bor selv i Herning(mod nordvest), og centralen her bliver først opgraderet efter 1.Maj. Så jeg har kun et valg, Netexpres TDC. Så det snupper jeg sq. ;) 512/128
Avatar billede reex Nybegynder
29. april 2001 - 16:40 #58
Selv har jeg StofaNet med en hastighed på 512/128 kbit/s og det koster 600 i oprettelse og derefter højst 200 kr. for 4000 Mb trafik og hvis der skulle komme et problem er der MEGET GOD support og de sender en \"mand\" ud dagen efter. Så StofaNet er bedre end CC,TDC og WOL efter mit bud!!!!! Plus du får et ekstra kabelstik med
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
29. april 2001 - 20:57 #59
reex:> Nu er det jo ikke alle steder i landet at man kan få Stofanet!
Avatar billede microtec Nybegynder
29. april 2001 - 22:05 #60
reex >> Jeg har en kammerat i Århus, som har Stofa. Hans erfaring er at der er mange nedbrud, hvor man ikke kan komme på.
Desuden er den maksimale båndbrede meget svingende.

Husk også at der ikke er tale om \"altid-på\". Du \"ringer\" op når du skal bruge nettet. Der er heller ikke fri trafin, som man har på ADSL.
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. april 2001 - 22:17 #61
Desuden er stofanet vist slet ikke kommet her til Herning, så det er vist ikke engang en mulighed.
Avatar billede rene2u Nybegynder
29. april 2001 - 22:51 #62
Ikke nok med jeg skla vælge hvilken ADSL forbindelse jeg vil have, men at vælge hven der skal have point... var også et svært valg.... Jeg takker alle for deres svar som var med til at afgøre mit valg.....
ja... det faldt på CC 384/128 kbit/s 395,- med  Fri ADSL-router Cisco 677 ....
lovet leverings tid 6 uger... !?

rene2u
Avatar billede kurtj Nybegynder
29. april 2001 - 23:23 #63
Så er der kun det tilbage med det rå kobber, Ikke for at tage glæden fra dig. Men det kan sagtens vise sig at der ikke er noget ledigt. :(

Jeg får min Netekspres den 22.Maj.