Avatar billede sprokit Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

IP telefoni

Hej Der...
jeg tænker på at få IP telefoni...
jeg har mulighed for stofa og der er umudelbart den billiste løsning, men jeg er lidt usikker på om stofanet er stabilt nok...
jeg er med på at at man kan bestille "always on" men jeg har hørt at routeren aligevel skal genstartes ret ofte for at have forbindelse....

er der nogle der har noget erfaring inden for dette?
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
17. oktober 2005 - 18:31 #1
Lytter med.
Avatar billede hcma Novice
17. oktober 2005 - 18:45 #2
kører selv med Stofanet 2mb forbindelse, og det er yderst sjælden der er problemer (der var dog netop idag problemer med kablet mellem Ålborg og Hjørring i nogle timer i eftermiddags) Er tilfreds til prisen :o)
Så vidt jeg har hørt vil Telia/Stofanet ikke selv komme med IP telefoni inden for en overskuelig fremtid, men der findes jo andre alternativer :o)
Avatar billede sprokit Nybegynder
18. oktober 2005 - 08:20 #3
Hej Catbody
er det en bredbånd forbindelse eller en kabel forbindelse du har
Avatar billede hcma Novice
18. oktober 2005 - 10:52 #4
kabel
Avatar billede djeclemen Nybegynder
21. oktober 2005 - 01:46 #5
Har selv haft stofanet via. antennenettet, havde dette i ca. 2 mdr.
Så købte jeg en ADSL forbindelse.

Stofa forbindelsen holdte ikke hastigheden ordenligt, nogle gange (gerne om natten) levede forbindelsen 112% op til hastigheden, men i primetime, svingede hastigheden utrolig meget.

Forbindelsen havde mange gange hvor den skulle genstartes for at den kørte ordenligt igen, altså som om den hang hvor der lige gik et par min. inden den kom igen.

Kan bestemt ikke anbefale stofanet.

Kender flere der har haft ligende problemer.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
14. december 2005 - 13:27 #6
#djeclemen - tja... nu har primetime jo også noget at gøre med hvor MANGE der er koblet på - akkurat som alle andre forbindelser. Har du en 20Mbit linie til rådig og der sidder 200 brugere på den vil hastigheden NATURLIGVIS falde - det er logik! Hver bruger får jo derfor tildelt en mængde hastighed...

Bare lige en information