Avatar billede lrcmads Nybegynder
17. oktober 2005 - 16:04 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til installering af printer via ASUS WL-500G Deluxe

Hej

Jeg har købt en ASUS WL-500G Deluxe, jeg har fået den trådløse del til at virke. MEN roder nu med at få min printer til at virke via routeren altså trådløst. Det kan jeg bare ikke få til at virke.

Jeg har gjort som der står i manualen, men det giver mig ikke en trådløs printer:(

Nogen der ved hvordan jeg kan tvinge dette igennem?
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2005 - 16:53 #1
Sikker på at din printer understøtter at bruge en printserver?
Avatar billede lrcmads Nybegynder
17. oktober 2005 - 16:58 #2
Hvordan finder man ud af om ens printer gør det?
Jeg har en HP deskjet 920c og routeren er en ASUS WL-500G Deluxe.

Routeren har en "hjemmeside" hvor man kan sætte forskellig parametre. Derind kan man se at der er tilsluttet en HP deskjet 920c printer og at den er online. Men jeg kan bare ikke komme i kontakt med den fra min PC.
At man kan se printeren på denne "hjemmeside" er det ikke et tegn på at printer understøtter en printserver?
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2005 - 17:08 #3
næææ det skrev min hp 815c også ;)

Men så kan du vel printe en test side derfra? hvis ja så er det bare at skrive den ud. hvis det virker så er det bare fordi at du har sat porten den skal printe på frkert op.
Avatar billede lrcmads Nybegynder
17. oktober 2005 - 17:16 #4
Dvs du også har en ASUS WL-500G Deluxe?

Hvilken port skal jeg bruge?

Hvordan kan man udskrive en testsiden som du foreslår?
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2005 - 17:45 #5
næææ det har jeg ikke.

Du skal bruge porten som din router har.. eller hvilken port den nu køre på.
Avatar billede lrcmads Nybegynder
17. oktober 2005 - 20:33 #6
Hej alle så r problemet løst.

Jeg kan sige til andre der måske får samme problem. Under WindowsXP opret en LPR client, det løser problemet.

Hvis manualen var mere klar på dette punkt, så var det en leg at installere denne router.
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2005 - 21:41 #7
hvis du bruger LPR så er det win98/ME som du bruger.. slet ikke nødvendig på xp eller win2k
Avatar billede lrcmads Nybegynder
17. oktober 2005 - 22:03 #8
Det er ikke sådan jeg forstå det der står i manualen, og lige meget hvad så fik det det hele til at gå op i en højere enhed. Jeg havde ellers fundet en ny printer det var tetstet i forhold til lige præcis ASUS routeren, men det er heldigvis lige gyldigt nu.

Jeg bruger LPR under WindowsXP, og det spiller max :D
Avatar billede kenp Novice
17. oktober 2005 - 22:42 #9
Det er jo hovedsagen ;) men burde ikke være nødvendig.. du burde kunne køre den via ip-adressen.. (husk at marker dit eget navn og trykke accepter)