Avatar billede kbn Nybegynder
18. april 2001 - 23:34 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Dato på billeder fra kamera, og effektivt pre-view

Jeg er ved at forberede et arkiv til billeder. Når jeg loader billeder fra mit kamera (Kodak DC280) oprettes kopierne med dato\'en for kopieringen - og jeg mister den oprindelige (rigtige) dato/tid. Nogle forslag?

Også, kender du til en god utility, hvor jeg kan pre-view\'e billeder, OG enkelt rotere de billeder der er taget i portrait?

På forhånd tak - Kim
Avatar billede no_doubt Nybegynder
18. april 2001 - 23:35 #1
acd see.
Avatar billede kbn Nybegynder
18. april 2001 - 23:39 #2
Hang on, jeg checker det lige...
Avatar billede fedtmuledk Nybegynder
18. april 2001 - 23:57 #3
windows me har indebygget en slags AcdSee
vælg \"vis miniature\" i \"vis\" menuen i stifinder

jeg synes bedre om programmet ThumbsPlus til mine digitale billeder, da man kan redigere bedre i billederne uden at skulle åbne dem i et billedredigeringsprogram, dog er programmet nok lidt \"større\" at sætte sig ind i.
Avatar billede kbn Nybegynder
19. april 2001 - 00:48 #4
no doubt (at all :-) ACDSee gjorde præcis hvad jeg havde brug for. Tak for\'ed!

Fedtmule: Jeg orker næsten ikke W-ME lige nu, men ved du; om man bevarer den originale dato/tid når man overfører billederne (via stifinderen)? Jeg checker ThumbsPlus ved lejlighed.