Avatar billede dudesicko Novice
17. oktober 2005 - 01:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Har lige installeret fra en ghost, men siden da har vi skiftet ip

Da vores gamle harddisk er gået i stykker, måtte jeg så i gang med at hente en gammel ghost ind, men nu er det sådan at vi har skiftet IP siden, og ham der normalt laver vores server han er på ferie :(

Så hvordan er det nu lige jeg kommer i gang med siden igen, hvor er det jeg skal skifte IP hende så den kommer til at virke igen?

Jeg får denne fejl når jeg går ind på siden:

Go to Microsoft Product Support Services and perform a title search for the words HTTP and 404.
Open IIS Help, which is accessible in IIS Manager (inetmgr), and search for topics titled Web Site Setup, Common Administrative Tasks, and About Custom Error Messages.

Men jeg tør slet ikke begynde at pille ALT for meget selv :(

Hvis du kan så helst en nOOb guide :D
Avatar billede pewolle Nybegynder
17. oktober 2005 - 07:07 #1
En 404 fejl betyder at siden ikke findes.
Dvs. at serveren svarer.

Har du checket om filerne er der (f.eks. default.htm)?

Prøv at gå ind i:
Administrative Tools > Internet Information Services (IIS) Manager.
Vælg Properties for Default Web Site.
Under fanen Home Directory kan du se stien til filerne, std. er c:\inetpub\wwwroot.
Her skal du checke om filerne ligger.
Under fanen Documents kan du se hvad default filen skal hedde.
En af disse filer skal være tilstæde i dit home directory - ellers får du fejlen 404.
Hvis der er hosted flere domæner skal du også lige checke indstillingerne under fanen Web Site, Knappen Advanced.
Avatar billede jimse Nybegynder
17. oktober 2005 - 07:53 #2
Er det ikke fordi du skal skifte IP-adresse på serveren så den passer med jeres nye ip-segment?
Det gør du i indstillinger/netværksforbindelser.
Avatar billede dudesicko Novice
17. oktober 2005 - 10:21 #3
Ok har fundet ud af at det er .asp der ikke kører, da jeg kunne se sider der kørte .php, errm hvor skal jeg så hend for at få .asp til at virke ?
Avatar billede dudesicko Novice
17. oktober 2005 - 20:23 #4
Har fundet fejlen. Tak for jeres henvendelser.
Avatar billede dudesicko Novice
19. oktober 2005 - 04:28 #5
Lukker lige