Avatar billede AKjeldsen Novice
15. oktober 2005 - 19:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lave kvadratiske thumbs med GDLib

Jeg har i mange timer efterhånden forsøgt at lave eller finde et script som kan gøre følgende for mig:

Lad os sige at jeg har uploadet en masse billeder til et galleri via FTP til min host. Til galleriet skal der bruges en thumb af hvert billede. For at galleriet skal se ordentligt ud vil jeg have at alle thumbs skal være kvadratiske. Derfor skal et billede der f.eks. er 1600x1200 skaleres ned til 160x120 og derefter skal der skæres 20 px af i hver side så thumb'en til slut er 120x120. Og det skal så gøres på alle billederne i den valgte mappe.

Det skal være muligt at ændre størrelsen til eksempelvis 80x80.
Behøver kun virke med jpg-billeder
Man skal kunne ændre kvaliteten (0-100%)
Thumbs'ne skal helst resamples bicubic (High Quality)
EXIF-info skal slettes.

Det var vist det... nu håber jeg bare på at en derude har eller vil lave et script til mig :D
Avatar billede hmortensen Nybegynder
15. oktober 2005 - 20:04 #1
Mener du at der skal fjernes noget af billedet, eller skal det bare skubbes sammen ?
Avatar billede AKjeldsen Novice
15. oktober 2005 - 21:15 #2
At der skal fjernes noget af billedet...
Avatar billede AKjeldsen Novice
16. oktober 2005 - 21:12 #3
Ingen der vil hjælpe?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. oktober 2005 - 22:10 #4
Kigger lige på det i morgen, har desværre ikke tid i dag.
Avatar billede AKjeldsen Novice
18. oktober 2005 - 13:00 #5
Det lyder rigtig godt... håber du finder ud af noget :)
Avatar billede AKjeldsen Novice
21. oktober 2005 - 11:43 #6
Nåh, det ser ikke ud til at hmortensen fandt ud af noget :(

Andre der kan hjælpe?
Avatar billede AKjeldsen Novice
02. december 2005 - 14:46 #7
Nå, jeg lukker lige tråden. Der var desværre ingen der kunne hjælpe denne gang - skriv hvis I finder ud af noget, så laver jeg en tråd så I kan få point.