Avatar billede itonly Nybegynder
15. oktober 2005 - 12:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laves denne menu

http://www.whatsyourfuture.com/

Denne menu er jeg helt vild med men jeg er ikke den store flasher - bruger det egentlig mest til lidt små animation m.m. så er absolut ikke stærk i scripting m.m. så en god tut til at lave en sådan menu!? Eller bedre - en .fla :)

Tut til menu få point - selve .fla - mange point :)

/J
Avatar billede linuxchristian Nybegynder
15. oktober 2005 - 13:14 #1
Du skal bare finde de billeder du vil bruge som knapper og så oprette dem som bottons (F9 hvis du bruger macromedia flash). Dobbeltklik på dem og begynd at give dem enskaber.

For at få den til at fade ind kan du bruge et loop og for at få den til at forsvinde kan du bruge skriftens y værdier samt alpha.
men du behøves slet ikke at kode noget, det kan altsammen laves med flash timelinen.
Avatar billede itonly Nybegynder
15. oktober 2005 - 13:16 #2
Fint. Tak! Skal dog ha' en mere specifik tut - det er for løst beskrevet. Har brug for flere detaljer tror jeg!

/J
Avatar billede itonly Nybegynder
15. oktober 2005 - 13:18 #3
Det må da os være movieclips ikk?! Tænker bare - hvis det er billeder (knapperne) - hvordan kan den så lave den der highlights funktion ved mouseover?!

/J
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. oktober 2005 - 16:18 #4
hvad er der galt med fx:
www.flashkit.com/movies  kigge under "interfaces" eller "menus"
jeg vil med 99% garanti påstå at der ligger adskillige opensource der og venter på dig.

(menuen er egentlig ikke særligt kompliceret, der er blot 3 levels af MC's)

mit gæt vil være at der ligger en frame action som siger:
stop();
function chosen(mclip){
item=eval(mclip);
if(item<>olditem){
item.gotoAndPlay("hoppe_ind"):
olditem.gotoAndPlay("hoppe_ud");

dernest ligger der på kanpperne:
on (rollOver) {
  chosen("et_lable");
{

selve animationener ligger så i hvert sit MC som hedder 1 2 3 osv.

det ville jeg da ihvertifald gøre, det er ganske simpelt dog ;)
Avatar billede itonly Nybegynder
24. oktober 2005 - 12:37 #5
Har ikke prøvet det af - fandt faktisk en løsning. Prøvede mig lidt frem - ikke helt optimalt men... :) Du får point for dit svar alligevelle - vil kigge på det!

KH J og tak