Avatar billede donis5 Nybegynder
14. oktober 2005 - 20:54 Der er 5 kommentarer

Save as Funktion

Hej

jeg har behov for en save as funktion der kan gemme alt der er visuelt på siden

tjek  http://www.plasmaudstyr.dk/  man skal kunne skrive i boksene, bruge click feltet og der efter klikke på GEM nedderst og så får man enten en txt, html, doc, jpg fil eller andet der er let at gå til, med alt det info man har noteret i felterene.

kan det lade sig gøre at køre siden dynamisk, dvs jeg kan have HTML filen på min harddisk, og køre det uden brug af webserver, eller andet.
Avatar billede apo Praktikant
14. oktober 2005 - 21:01 #1
Der vil jeg mene at du skal bruge et server-side script, som ASP eller PHP. Javascript er klient-side, og kan ikke (hvad jeg ved af) bruges til at gemme filer eller data på en fysisk disk/database.
Avatar billede apo Praktikant
14. oktober 2005 - 21:05 #2
Hvis du ikke forventer top-professionel kvalitet, kan du købe plads hos et webhotel i lowbudget-klassen til næsten ingen penge (Fra en krone om måneden og opefter).

Der følger normalt ASP-/PHP-adgang med, og mulighed for at bruge databaser (Access/MySQL).

Jeg vil mene at det vil være en bedre løsning for dig.
Avatar billede donis5 Nybegynder
16. oktober 2005 - 20:12 #3
problemet er det skal kunne køres fra en USb nøgle, jeg skal bare kunne åbne Html dokumentet, hakke af i boksene skrive en tekst og så klikke på gem, faktisk lige som hvis jeg brugte Word.
Avatar billede olebole Juniormester
17. oktober 2005 - 01:10 #4
<ole>

Du har ikke med JavaScript mulighed for at skrive til HD'en - så du kan ikke gemme en fil med JavaScript  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede donis5 Nybegynder
17. oktober 2005 - 23:48 #5
prøv at tjekke linket igen, det er "gem" knappen der bare skal kunne fatte hvad der står i boksen,

Javaen skal ikke skrive til Hd, ikke før jeg manuelt klikker gem, den skal altså bare kunne finde ud af jeg har skrevet noget :-]