Avatar billede ibhansen Nybegynder
14. oktober 2005 - 13:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP og LDAP på FreeBSD

Jeg leger lidt med med noget Active Directory, her er det så meneningen at jeg vil oprette brugere fra en hjemmeside. Der til har jeg så installeret FreeBSD på en server og installeret PHP med LDAP (tror jeg nok:D) PHP virker i hvertfald.

Jeg søger noget info om hvordan jeg lister indholdet af en ou osv.
Avatar billede ibhansen Nybegynder
14. oktober 2005 - 14:16 #1
Jeg har en stærk mistanke til at jeg måske ikke har fået installeret ldap korrekt. Når jeg bruger nedenstående kode laver den fejl:

$ds=ldap_connect("domæneservenavn");  // must be a valid LDAP server!
echo "connect result is ".$ds."<p>";

Her er fejlen:
Fatal error: Call to undefined function ldap_connect() in /usr/local/www/data/ldap.php on line 6
Avatar billede ibhansen Nybegynder
15. oktober 2005 - 21:52 #2
Ikke nogen, der har en ide om hvad jeg har gjordt forkert?
Avatar billede ibhansen Nybegynder
21. oktober 2005 - 14:01 #3
Jeg kunne virkelig godt bruge lidt hjælp:D
Avatar billede ibhansen Nybegynder
02. december 2005 - 12:27 #4
Lukket
Avatar billede j_jorgensen Nybegynder
21. juni 2006 - 12:53 #5
Hmm, ellers ret enkelt...du mangler at inkludere din LDAP-extension :)