Avatar billede coldshadow Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vis sidens adresse

Jeg er forholdsvis ny til PHP og det er for nylig lykkedes mig at få flikket noget der minder om en hjemmeside drevet vha. mySQL og PHP sammen. Jeg har lavet mig et fint lille "404 - Siden blev ikke fundet"-dokument og jeg vil gerne have at der på den side bliver vist det brugeren har indtastet i adresselinien for at komme til den  side, som altså ikke findes.

Ideen er at jeg så senere kan tilføje lidt halløj, der gør det meget nemt at reportere døde links...

Jeg har ledt med lys og lygte, men jeg kan simpelthen ikke finde noget, der vil skrive den forbandede adresselinje. Jeg havde forestillet mig at det skulle være i PHP, men det ville egentlig være rart hvis det kunne gøres i et "simplere" sprog, så jeg kunne undgå PHP i mine fejldokumenter.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:52 #1
echo('http://' . $_SERVER['SERVER_NAME'] . $_SERVER['REQUEST_URI']);

virker for mig.
Avatar billede coldshadow Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:56 #2
Det gør den sørme også for mig.

Tak
Avatar billede pidgeot Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:57 #3
Det var jo så godt ;)