Avatar billede web-support Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 skærme et billede??

jeg har sluttet 2 skræme til min computer, og det kører fint, men jeg ville lige høre om det var muligt at kunne kører de 2 skærme så det samme kunne ses på begge
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 20:27 #1
kommer an på grafikkort (hvis du har mulighed for at clone det, så ja, men ellers vil jeg sige nej) dvs du skal bruge et kort med 2 udgange på.
Avatar billede web-support Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:32 #2
det er nemlig det jeg har, men kan ikke få det til at virke
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 20:35 #3
hvilket grafikkort er det du har ?
Avatar billede web-support Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:48 #4
radeion x600 series
Avatar billede screem_brille Novice
13. oktober 2005 - 20:49 #5
ok, er til nvidea baserede kort, så kan desværre ikke hjælpe dig (men der burde nu være noget clone mulighed)
Avatar billede cmoz Praktikant
13. oktober 2005 - 20:57 #6
Hvis du ATI drivere med det gamle kontrolpanel, skal du åbne Skærmindstillinger/Displays. Derefter fanebladet Indstillinger/Settings -> Knappen Avanceret også find fanebladet Skærme/Displays og der kan du altivere den så den clones.

Hvis du bruger det ny ATI Catalyst Control Center, CCC, så åbn det og der en option der hedder Display Manager og træk din anden skærm fra Additional Displays til den  box ved siden af den eksistrende skærm i dette skærmbillede:
http://www.tweakguides.com/images/ATICAT_13.jpg

Når du trækker det der over og slipper musen, spørger den hvordan du vil tiljføje den og der er en af mulighederne clone.
Avatar billede web-support Nybegynder
13. oktober 2005 - 21:04 #7
er ved at tro, det er de forkerte driver jeg har installeret, for der står kun det almindelig under kontrolpanelet, ikke alt det der med ati
Avatar billede cmoz Praktikant
13. oktober 2005 - 21:17 #8
Så er det nok selve kontrolpanel der mangler at blive installeret.

En god ide når man installerer video drivere er at afinstallere de gamele drivere og dets kontrolpanal i Add/Remove kontrolpanel.

Derefter boot in i safe mode/fejlsikret tilstand.

Ignorer Plug&Play beskeder om at den har fundet ny hardware.

Kør http://www.drivercleaner.net og fjern alt ATI relevant.

Derefter boot ind i Windows normalt og igen ignorer Plug&Play beskeder om at den har fundet ny hardware.

Derefter installerer du drivere, med dens installer og laderden gøre arbejdet.

Seneste ATI driver er ATI Catalyst 5.10 kan hentes fra http://www.ati.com