Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. oktober 2005 - 18:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Installere apache manuelt?

Kan man ikke installere apache uden installeren ?
Altså gøre det manuelt ?

Hvordan?
Har downloadet source pakken i stedet for MSI installer..
Avatar billede putz Nybegynder
13. oktober 2005 - 19:05 #1
Jeg går udfra du er på win32? Hvorfor vælger du så ikke msi installeren?
Du skal som minimum bruge en compiler (Visual Studio eller lign) til at installere fra source code og hvis ikke du har det, så er det klart nemmest at benytte msi'en
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. oktober 2005 - 19:09 #2
Kan man ikke på nogen måde gøre det manuelt, fordi jeg gerne vil lave en ting kørende på en apache server med tlhørende PHP, og dermed have det hele i en installer, som jeg selv laver. Selvfølgelig ikke noget offentligt, da jeg ikke regner med folkene bag apache er glade for at få en udgave offentlig som de ikke selv har lavet installeren på.. Bare til lidt sjov selv. Men man kan ikke installere manuelt på nogen måde?
Avatar billede showsource Seniormester
13. oktober 2005 - 19:40 #3
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:08 #4
Det er jo kun til MSI installer
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. oktober 2005 - 20:55 #5
Kan det overhovedet lade sig gøre?
Avatar billede showsource Seniormester
13. oktober 2005 - 21:58 #6
jow da.
Men som putz skriver, du skal ha' en compiler, for at bygge apache fra source
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:04 #7
ok, det har jeg ikke, så dermed er det vel ikke muligt for mig, er vel næppe gratis?
Avatar billede showsource Seniormester
13. oktober 2005 - 22:06 #8
johh, der er gratis derude, men husker ikke lige et link.
Men kan jo findes via google :O)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
13. oktober 2005 - 22:14 #9
Ved ikke præcis hvad jeg skal bruge, kan du finde et link til mig, jeg kigger på det i morgen...
Avatar billede showsource Seniormester
14. oktober 2005 - 09:43 #10
Ved heller ikke præcist hvad som skal bruges! :O)
Men http://www.mingw.org/ må kunne gøre det.
Ligeså cygwin, http://www.cygwin.com/
Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. oktober 2005 - 12:00 #11
Er det forresten noget som er til at finde ud af hvis man aldrig har prøvet det før?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. oktober 2005 - 13:18 #12
Har installeret cygwin, men hvordan fungerer det, har ingen anelse, kan du hjælpe.. Får bare sort command vindue
Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. oktober 2005 - 18:18 #13
Nogen der kan forklare hvordan det virker?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. oktober 2005 - 18:38 #14
Jeg fandt ud af at alt dette ikke er nødvendigt...

Ved at kopiere apache mappen over på en anden pc, rette alle stier i httpd.conf filen, så kunne man godt starte og bruge Apache. Altså gør jeg det på den måde, men tak for forslagene.
Avatar billede showsource Seniormester
14. oktober 2005 - 20:24 #15
jahh, kender sgutte så meget til at compile apache, men det var jo så heller ikke det du egentlig var ude efter jo :O)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
15. oktober 2005 - 00:24 #16
Nej jeg skulle bare have den til at køre uden installationsguiden... Og det har jeg som sagt fået den til..
Avatar billede amews_aj Nybegynder
15. oktober 2005 - 00:24 #17
;)