Avatar billede broodwar Nybegynder
13. oktober 2005 - 17:56 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

3 billige printere søges

Jeg søger en billig printer til eksamens formål. Det er tilladt at medbringe en bærbar, blot man også selv har en printer med. Jeg forestillede mig en lille blækprinter - nogen forslag?

1) prioritet er selvfølgelig at den skal virke, så jeg kan få udskrevet når det bliver nødvendig.
2) næsten ligeså vigtig er prisen dog, da den kun skal bruges til dette ene formål. Jeg har i forvejen en Lexmark Optra r+ laserprinter som fungere fint herhjemme, men den vejer 20kg og egner sig ikke til at blive flyttet rundt.

Overskriften skyldes at jeg har 2 medstuderende, der også skal have en :D
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. oktober 2005 - 12:04 #2
Jeg er enig. Det er bare at købe den der tiltaler jer mest (måske størrelsen?)

En rigtig bærbar printer ligger i et andet prisniveau. Her er vi oppe på en som: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161583
Avatar billede broodwar Nybegynder
23. oktober 2005 - 13:20 #3
Over 3-5år skal den kun udskrive 12 x 15 sider. Så det skal bare være noget, der kan bruges... behøver ikke være en rigtig bærbar printer - det er lige 1500 for meget :)
Der er ingen specielle anbefalinger?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. oktober 2005 - 21:08 #4
Hvis 1800 kr er 1500 for meget, har vi kr. 300,- tilbage at gøre godt med, og:

1. Du finder ingen printer i den prisklasse der holder i 5 år. Den vil, hvis den da stadig virker, være teknologisk langt langt bagud, allerede ved købet.
2. Den ene er lige så god som den anden i den prisklasse.

Hvis du skal snakke forskel mellem blækprintere, skal du op på 800-1200,- stykket for at der er noget rigtigt at tale om.

Hvad mener du iøvrigt med 12x15 sider? - er det 15 sider om måneden i 3-5 år? Så er du oppe i så minimalt forbrug, at du ikke engang behøver spekulere på blækpriser - den vil snildt holde de 500-1000 sider med et enkelt skift af blækpatronen. Bort set fra:

3. Med så minimalt forbrug (formoder jeg), vil man ofte løbe ind i problemet at blækket er tørret ud, og man derfor må investere i ny blækpatron hvert halve år.

Du mener ikke du vil have en printer til kr. 300,- vel?
Avatar billede broodwar Nybegynder
16. december 2005 - 09:53 #5
1) Jeg har fundet en printer, der burde kunne holde 5 år men er teknologisk bagud.

2) Den her er bedre end de andre :p. Den skal kun bruges til et par eksamner i løbet af min uddannelse på universitetet, hvor vi skal udskrive 5 sider per gang.

3) Den skriver via nogle farvebånd, og problemet med størknet blæk burde derfor ikke blive relevant - samtidig tværer det ikke ud selvom man røre ved det lige efter at siden er skrevet ud.

Den kostede kun 100 kroner i orginal emballage på QXL, men havde en nypris på mange gange over. Det er 3 gange Citizen Notesbook II jeg har købt.
Avatar billede broodwar Nybegynder
16. december 2005 - 09:58 #6
Jeg har allerede en stor laserprinter til at stå derhjemme, som jeg er voldsom godt tilfreds med. Den vejer bare 20kg for meget til, at jeg vil have den med bagpå cyklen når vi skal til eksamen.
Dem jeg nu fik fat i, vejer 1020gram.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2005 - 10:01 #7
Til gengæld er det nok den dyreste teknologi i farvebånd, du overhovedet kunne have valgt. Men det skal nu nok gå, hvis I holder jer til det minimale forbrug.

Størknet blæk er ikke problemet, men med tiden slides thermohovedet og vil lave streger og mærker på papiret. Lad os håbe de ikke er for slidt. Husk jævnligt at rense hovedet med isopropylalkohol.

Og så held og lykke med dem.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2005 - 10:03 #8
Husk iøvrigt også (når vi nu snakker 5 år), at når du køber en ny PC, så SKAL det være med parallel interface... :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. december 2005 - 10:05 #9
Ribbon lifetime Up to 51 A4-pages
fundet på http://www.delfi.com/dk/ShowPage.asp?pcid=294

Du skal altså allerede nu ud og kigge efter ekstra farvebånd, mens du har tiden til at finde dem billigt.
Avatar billede broodwar Nybegynder
03. januar 2006 - 13:24 #10
>Husk jævnligt at rense hovedet med isopropylalkohol.
Tak for tippet.

>Du skal altså allerede nu ud og kigge efter ekstra
>farvebånd, mens du har tiden til at finde dem billigt.
Jeg har til 204 A4-sider, det skulle være rigeligt. Den skal bare bruges til eksamner i forbindelse med HA & Cand.Merc, det er ikke så mange sider der skal afleveres (de store rapporter på 60 til 200 sider, bliver jo ikke lavet på tid, så de bliver printet på laserprinteren).