Avatar billede kimball Nybegynder
12. oktober 2005 - 22:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

redigering/klipning af større fil..

Hej Har nogen spørgsmål som jeg godt kunne tænke mig svar på, håber I kan hjælp.

Vi er en gruppe folk som har fået lavet en forening i Fredericia, hvor vi har
fået mulighed for at lave wrestling.

Dertil plejer vi at optage det vi laver for andre kan se det og vi kan "sælge"
os selv, på en måde.

Men der ser jo ikke ret fedt ud med en camvinkel og derfor kunne vi godt tænke
os at sætte nogen flere sammen, altså få det klippet. Der er bare det ved det vi
ikke har forstand på noget omkring det. Der det mulig at gøre det med ens egen
videocam (2 måske 3 stk.) eller skal man have special cam til det, eller skal de
være ens?

Ville det være mulig at i tager jer af sådan opgaver? Hvis ja, hvad koster sådan
noget?

Kan man få optage kommentartor spor over det? Kan det ske mens man optager, og
stadig komme i redigering, eller skal man ligge det på efter det er færdig
redigeringen? Og kan i hjælp med det også?

Ved godt det er en masse spørgmål, men som sagt er vi total blanke på sådan ting
her..

Håber I måske kan hjælp mig med mine spørgmål.

Det som jeg mest ønsker er om nogen gøre dette for os..
Avatar billede jokkejensen Novice
12. oktober 2005 - 23:04 #1
Hej..

Det er ligegyldigt om kamerarene er ens, det bedste resultat opnås selvfølgeligt med 3 meget ens linser, og ens lys fra alle vinkler..

At redigere video er en lang process hvis det skal gøres ordentligt og noget der derfor koster penge. Find derfor en der er interesseret i at udvikle sig i videoredigering og mere finder det som en hobby og go reference, at få det lavet 100% professionelt løber hurtigt op i en 20-30.000.. Tag eventuelt kontakt med en skole, multimediedesign - eller en mere teknisk photograf eller video skole. og hør om nogen er interesseret i et betalt afgangs-projekt.

Alternativt, og nok den bedste løsning er at sætte sig ind i et af de mange gode og relativt billige videoredigeringsprogrammer, og selv fortage al optagelse og redigering, jeg kan varmt anbefale adobe premier samt after effects, begge kan prøves med 60 dages trial, og har et hav af muligheder - Men det tager selvfølgeligt tid at lære at benytte værktøjerne, nok 3-4 mdr med intensiv arbejde.

Man ligger ofte lyd på sine optagelser bagefter, dog vil det være lettest at optage effekter direkte med microfon live, og derefter tilføje kommentarer mm fra mic til pc og ligge lydsporet på.. (gøres rigtigt let i adobe premier)

Håber du kan bruge det til noget..

Mvh
Jacob
Avatar billede ove.c Nybegynder
14. oktober 2005 - 10:13 #2
Det der med at finde en der har video som hobby , som jokkejensen skriver tror jég er vejen frem prøv et se på nedenstående link der er en masse videoklubber - - der er vidst ikke nogen lige i nærheden men måske klubber der har medlemmer i jeres område
http://www.videoviden.dk/videoklubber-dk.htm
Avatar billede mjallo Nybegynder
15. oktober 2005 - 15:19 #3
"Find derfor en der er interesseret i at udvikle sig i videoredigering"
Så er dette siden i bør besøge : www.davk.dk
Avatar billede kimball Nybegynder
12. marts 2006 - 19:45 #4
jeg gik igang med det selv og det gode program WMM :P