Avatar billede fragze Juniormester
12. oktober 2005 - 16:33 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny server.

Hej Derude.

Vi står og skal bruge en MS SQL Server, og har sådan set besluttet det skal være  en IBM 346, men nu kommer så spørgsmålet om hvordan vi skal køre harddiskene for at få mest performance ud af det. Vi har pt en Navision server som kører med 3 arrays 3 x Raid 1, med en del af navision databasen på alle 3 arrays. Har i nogen idé om hvad der er bedst at køre på en MS SQL Server? Pris skal i ikke tænke på.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. oktober 2005 - 16:39 #1
4 diske i 2 x RAID 1 (data + log)

eller

8 diske i 2 x RAID 1+0 (igen data + log)

lyder fornuftigt

15000 RPM SCSI formoder jeg
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
13. oktober 2005 - 09:17 #2
Mange mener at loggen skal ligge for sig selv på en anden disk end data'ene
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 11:51 #3
ja selvfølgelig

det skriver jeg vel også
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 11:51 #4
2 x til data + log
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
13. oktober 2005 - 12:22 #5
Åh, sådan ...

Men det passer, eller hvad? Det er noget med at der læses og skrives kraftigt i loggen, så derfor vil det være bedst med en seperat fysisk disk. Er det sådan?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 12:24 #6
der er både performance og data sikkerheds grunde til det
Avatar billede fragze Juniormester
13. oktober 2005 - 14:04 #7
Vi køber den med 6 diske og køre RAID 1 med hotspare. Tak for det Arne
Avatar billede fragze Juniormester
13. oktober 2005 - 14:04 #8
smid et svar hvis du vil ha lidt point :D
Avatar billede arne_v Ekspert
13. oktober 2005 - 14:07 #9
gerne
Avatar billede mnoer Nybegynder
14. oktober 2005 - 22:40 #10
Det kommer self. an på databasen, men generelt er det bedst at have et diak-array til log, et til data, et til index og et til temp. Alt efter hvordan databasen osv. er bygget op kan nogle at disse ligge på samme array, men efter min mening er det mest optimale at spitte det op.