Avatar billede timelord Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser jeg om mit program allerede er startet

Hej

Jeg er ved at udvikle et program i C# og jeg vil gerne have det sådan at programmet kun kan eksekveres en gang.
Jeg mener, hvis jeg har startet programmet, kan jeg ikke starte det igen før end det første lukkes.

Det skal helst være in løsning som ikke gør brug af externe filer (ala Ini filer).
Avatar billede timelord Nybegynder
12. oktober 2005 - 15:29 #1
Hej

Jeg fandt selv svaret ved at søge lidt bedre her end jeg havde gjort i forvejen!
Avatar billede pfp Nybegynder
12. oktober 2005 - 21:44 #2
Hej,

Vil du pege os andre i den retning du søgte? Jeg kunne da godt være interesseret i at se hvordan det løses :)
Avatar billede timelord Nybegynder
12. oktober 2005 - 22:04 #3
Avatar billede pfp Nybegynder
12. oktober 2005 - 22:21 #4
Tak.
Avatar billede cjensen Nybegynder
14. oktober 2005 - 17:45 #5
Hvis den skal være lidt mere sikker, så brug en named Mutex eller Semaphore.
Hvis du bruger den metode der er beskrevet i ../spm/362268, så vil et andet program med samme navn udelukke dit program (selvom det ikke er samme exe-fil).