Avatar billede virus Nybegynder
12. oktober 2005 - 11:59 Der er 2 kommentarer

Problemer med skift mellem OE og IE

Hej Eksperter,

Jeg forsøger at hjælpe min kære svigerfar med hans laptop og dialup forbindelse.

Problemet består i at IE og OE ikke registrere at der f.eks. på forhånd er etableret et forbindelse til internettet, dvs. når et af disse programmer åbnes, spørges der om forbindelsen skal oprettes eller om han vil forblive offline.

Hvis han derimod opretter forbindelsen ved åbning af et af disse programmer, så hvis han skifter imellem dem, så laver den samme problem.

Jeg har bedt ham slette alle hans opkaldsforbindelser, men selvom han derefter opretter den ene han har, så forbliver problemerne.

Derfor:
1) Hvad kan man gøre for at OE + IE forstår at benytte aktive dialup forbindelser?
2) Kan man nulstille alle indstillinger omkring forbindelser i de 2 programmer?
3) Hvad kan man generalt gøre for at finde informationer omkring dialup forbindelser og opsætningsvejldninger?

Han kører Windows XP Pro, DK.

På forhånd tak
Avatar billede haverslev Novice
12. oktober 2005 - 20:10 #1
Outook ekspres og Intenet explorer bruger samme opkaldsforbindelse.
Bruger ikke selv modem osv. mere, så det er lidt efter hvad jeg kan "huske" metoden.
Og vil foreslå at i checker følgende (hvis jeg forstår spg. rigtigt)

Hvis I starter OE, klikker på Funktioner, klikker på Indstillinger, klikker på Faneblad Forbindelse og klikker på knappen Rediger.
Så "ryger" du over på samme faneblad som er IE -> Funktioner, Internetindstillinger, faneblad Forbindelse.

Her skal I lige checke følgende på Faneblad Forbindelse.
Klik´/markere linien med navnet på Opkaldsforbindelsen, klik på knappen Indstillinger, klik på knappen Avanceret - check at der ikke er flueben i:
Afbryd forbindelsen, når den ikke er brugt i xx minutter
Afbryd forbindelsen, når den ikke længere er nødvendig
(hvis ikke indstillingerne er ens opsat i "forbindelse" så vil den "ikke i brug")

Herefter, klik på Funktioner i OE, klik på Konti, klik på faneblad Post
markere "konto" linien, klik på Egenskaber, klik på faneblad Forbindelse.
Check at den bruger samme opkaldsforbindelse som IE - hvis linien er GRÅ, så sæt flueben i og I kan trykke på pil ned og evt. vælge den korrekte (hvis der er flere)
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2005 - 22:37 #2
kommet videre?